I.....

2014 / Permalink / 0
....söndags anmälde jag mig till vasaloppet
På webben
15 800 platser tog slut på 90 sekunder
Men jag var en av d som fick plats
Hade väl tur
Så nu är förberedelserna för Vasaloppet skarpa
Har planerat att åka Vasaloppet länge, har tom anmält mig en gång innan, men då fick jag inte ordning på vare sig vikt eler träning, men nu är jag på gång
Har tagit 10 kilo fett o tränar regelbundet
Ska förvisso ner en hel det kilo till, men nu behöver jag inte stressa med det, nu kan jag ta 0,5 eller lite mindre varje vecka och det fungerar ganska bra med att bara äte lite bättre nu när jag tränar
Så vikten känns hanterbar
Har som delmål inför vasaloppet anmält mig till Gbgvarvet och det ser ut att kunna genomföras, dock inte på tiden 2h som var grundmålet, har reviderat tiden en del
Skall nu sikta på 2:15 - 2:30, skall i mål innan 2:30
Då blir det bättre än senast jag sprang, då sprang/gick jag på 2:34
Så målet är att ta mig runt utan att gå
Är ett mål som går att nå
Men synd att hälsenan pajade, annars hade jag gjort ett försök på 2h, men det får bli nästa år

Delmål 2 är Lidingöloppet
Ska även där ta mig runt utan att gå, det blir tufft

Sedan har jag anmält mig till lite millopp däremellan
jag gillar att springa dessa motionslopp, det är roligt

så till vintern, då blir det fullt fokus på Vasaloppet, skall försöka träna mellan 50 och 100 mil på skidor innan loppet
Skall även gå på gym en del
Målet är att ta mig ner till Mora och tycka att det är roligt hela vägen. .......
Får väl se hur det går med det, men ska iaf försöka
Planerar att dra upp vagnen till fjällen om det visar sig att snön uteblir även nästa år.
Ska lägga ett antal helger på att åka skidor
Ja ja....men idag ska jag ta mig runt milen med stavar, det får räcka

Förresten...köpte mig ett par inlines i veckan, men feg och gammal som jag nu har blivit så vågar jag inte åka utan hjälm och lite skydd, så det får vänta till jag köpt lite skydd
Vore ju jävligt onödigt att slå dit och skada mig innan gbg varvet
Till top