Idag e jag gla.....

2010 / Permalink / 0

HAr letat efter en moppe, en sån som jag ahde när jag va 15
HAr varit helt hopplöst att få tag på
Finns nästan inga
Vad jag vet finns det 7st i sverige
Så hade liksom nästa gett upp
Häromdan va d en på blocket
Ringde å ringde...gav nästan upp....
men så ringde jag idag en sista gång
En ngt surmulen gubbe svarade
Jodå han hade moppen kvar, va trött på folk som ringde sa han
Undrade oim jagf skulle handla eller ta hans tid
HAn undrade hur ja hade hittat den annonsen
HAn hade raderat den då det ringde massa folk och frågade, tänkte låta den stå i ladan
En riktigt social kille.....*ler*
Sa at jag handlade av honom om jag fick ramnumret så jag kunde kolla om den va riktig
Det var den
Vips in i bilen
Ludvika tur å retut
90 mil
Men nu har jag en
En sån som jag letat efter i 15 år
Visst.....det va för dyrt och en dålig moppe å allt det där
Men nu kan jag fixa till den
Är glad
Fast lite trött
D e gott å va nykter så man kna göra dåliga affärer med vetskapen att hade jag söpit hade det varit ännu dyrare
Så skiter i att det inte va så smart.....jag ville detta
Kram i nykterhetens dåliga ömdöme

Till top