På mötet....

2009 / Permalink / 3
...igår.
Pratade vi om vändpunkten
Dagen då d vände
då vi tog oss samman å insåg d kassa med att supa
Vändpunkten till ett nyktert leverne
Inte utan att jag ryser då ja tänker på det sista bedrövliga året innan jag böjde min styva nacke
Som om ja hade en stör uppkörd
Envisare än vad som va nyttigt för mig
Men till slut böjde jag motvilligt på nacken
Tog mig till AA
KLarade en vändning
Satt ett tjomme på mötet å hade haft en jobbig jul
Sug och dåligt mående
En kille som vi i gruppen sett sakta dra sig ur gemenskapen
Nu sa han att han inte druckit
Kanske e d så, men törstig som en gnu
Vita knogar
Jobbigt

Funderade kring honom lite, brukar försöka hålla mina feta prinskorvsfingrar ifrån funderingar kring hur andra gör
Men ibland skriker magkänslan och jag blir uppmärksam på vissa
Har haft honom i kikarn ett tag
Förr kom han ofta till firman
HAn ville att ja skulle vara hans sponsor, men ja avböjde
Känner inte att vi passar ihop
Han e mer Ior, ni vet åsnan i Nalle Puh,  än jag
För seg
Har lite svår för Ior gubbarna
Gillar mer Tiggerstuket
Men men......alla är vi olika å lägger ingen värdering i d
Hur som......så pratade han om drickat
Hur han vill dricka osv
Har så svårt att förstå just den biten
Svårt att inse hur man kna vara nykter mot sin vilja
Om jag skulle få lust att dricka så skulle jag dricka
Skulle inte ens försöka låta bli
Var nykter mot min vilja.......måste ju vara ett helvete
Skulle aldrig klara d
Men ha segade i å höll sig.....sa ha iaf........å d e att respektera
Jag skulle druckit, utan prut.
Men han skulle envisas sa han
Dom andra pratade med honom efter mötet
Höll mig lite i bakgrunden
Är inte ett dugg avundsjuk
Jobbigt att stå i den skiten
HAr varit förskonad från sån skit
Sitter i min uppbåsthet å tror mig vara osårbar
Redig
Inte lätt d dära
För vips så sitter jag där själv å tvekar
Förhandlar
Vimsar

Men inte idag
Idag har jag min nykterhet....imorron får vi se....inget att oroa sig för idag
#1 - - Micke:

jo, om man inte är nykter för sin egen skull kan det ju nästan kvitta egentligen, att kunna sova ordentligt, kunna ta tillvara de små sakerna i livet som gör det värt att leva, att kunna se sina anhöriga i ögonen utan att få dåligt samvete...det är ett härligt liv det!!



Kram på dig i nykterheten! :)

#2 - - Mona:

Jag tror som ni, man måste känna att man trivs med livet för att kunna vara nykter. Annars har man väl inte insett det negativa med drickandet heller. Jag skulle inte heller fortsätta vara nykter om jag inte ville vara det.

#3 - - Anna:

hej! Jag får en fundering när jag läser inslaget om killen som vill drick men inte gör det. Pratar ni om samma sak? hans vill tolkar jag som att kroppen (beroendet) vill men hans hjärna kämpar emot. är det så blir jag nyfiken - har du aldrig kämpat mot den känslan? Det gör jag ofta men för mig är det sötsaker och choklad som skapar abstinens och "vill ha" begär.

Det facinerar mig hur man kan prata med samma ord men mena olika saker. Det gäller mågna saker i livet.

Tycker du gör rätt som inte bara säger ja till att bli sponsor osv när det inte känns rätt. Men ibland kan det vara utvecklande att göra annorlunda mot vad man brukar för vanans makt är stor och det man är van vid känns oftast bäst.

Nu blev jag väldigt filosofisk här märker jag...

Hoppas det går bra för grabben och att du har det bra!

Kram

Anna

Till top