Jocke

2008 / Permalink / 0
Va vettigt av dig att fatta.
Fast man fattar inget i början.
24 timmarsregeln är d som eg menas med en dag i taget.
VArför ta beslut att vara nykter hela livet, när d är idag som gäller.
När jag söp sålevde jag mest i 2 dagar, igår och i´morron
Sörjde över alla dagar som gått, eller raljerade över va fräckt d va.
Eller planerade och hade fantasier om morgondagen å hur bra allt skulle bli imorgon.
Tex jag ska sluta dricka imorron......en klassiker.......fast vilken morgondag?
Du kan ta beslutet när som helst, å e d jobbigt med ett helt dygn, ta ett halvt, eller en timme, eller en minut.....
När tiden gått ut tar du ett nytt beslut.....
Min lägsta tid har varit på en ½ timme i taget.
Ingen i hela världen kan påstå att man inte kan vara nykter i en ½timme, d kan alla, bara det att vår tid förflyttas hela tiden.
Åsså vips e suget borta å man får ett dygn till i nykterhet.
HALT
Det är åxå viktigt
HALT
H= Hungrig
A=Arg
L= (Lonesome) eg ensam, men blir här ledsen
T= Trött
När någon av dessa sinnestämmningar inträffar...............Åtgärda
Gör d some vettigt för dig
Åsså du............d e värt d, varenda jävla ångestminut........jag lovar dig
Kram på dig å stå på
Till top