Känns....

2007 / Permalink / 0
...ändå ganska bra tycker jag.
Har hyfsat fötterna på jorden.
Mötte min granne igår.
Han var på promenad.
Hon mådde inte bra alls.
Undrar om hin har fått alzheimers, hon verkade så aggresiv och underlig.
Stackars sate i så fall.

Har en kusin som bor i ttyskland.
Hans bror har nu kommit på att det nog är som så att det där med alkoholen ite fungerar för honom.
Han har börjat ta vita veckor.
Den första meningslösa åtgärden.
Vita veckor.
Kommer ihåg då jag tramsade med det.
Höll upp i några dagar för att sedan dricka ikapp det jag missat dagarna senare.
Totalt meningslöst.
Men trodde på det då.
Har lärt mig nu efteråt att såna saker är totalt meningslösa.
Numer sitter vi och skrattar åt oss själva på mötena när vi berättar om alla idiotiska taktiker vi använt för att få kontroll på drickat.
Bara på helgerna, bara öl, bara ett visst antal, bara tillsammans, bara hemma, bara på krogen, vit i veckorna, vit på helgerna, vit vissa dagar osv.
Allt lika meningslöst.
Bara ödsla tid och kraft.
Men troligtvis mäste vi alla pssera dessa stadier.
För när vi delar om detta i grupperna så har alla gjort ungefär samma saker.
Försökt få kontroll på sitt drickande.
Behöver man få kontroll på sitt drickande är man körd.
Råkörd.
Då har Kung alkohol redan skördat en skalp.
Då finns där bara en väg......total avhållsamhet.

Men visst, lider med kusinen.
Han har några jobbiga år framför sig.
Hoppas bara att han får styrkan och inse problemet.
Förnekelse och självgodhet har dödat många.....
För när sanningen skall fram så spelar vi med livetr som insats.
Dricker oss till döds.
En helvetes död egentligen.
Men fulla av förnekelse och högmod dricker vi oss mot ern säker död.
Endast 5% av oss dör en naturlig död.
95% dör i förtid.
En ganska skrämmande siffra.......

Näväl, idag slipper jag detta bekymmer, för mitt beslut står fast idag.
Idag skall jag inte dricka.
En dag skall jag klara, imorgon tas ett nytt beslut och jag hoppas att samma beslut tas då.
Men det är morgondagens bekymmer, inte dagens.
En dag i nykterhetens ljus väntar idag, och det är det som gäller.
Till top