Lugn & fin....

2006 / Permalink / 1
...är jag väl inte direkt.
Men lugnare.
Sonen sköter sig bättre och bättre i butiken.
Det funkar.
Bara jag håller mina prinskorvfingrar ur syltburken så funkar det.
Men är det inte så lite generellt?
Att när chefen håller käft och håller sig undan, då flyter det bäst.
Så tror jag att det är på ganska många ställen.
Chefen vill förbättra men det enda som händer är att människor blir frustrerade, då dom inte för göra på det sätt dom anser vara bäst.
Så funkar nog även min son antar jag.
Så gäller att lägga band på mig.
Ta det lugnt.
Inte tjata inte gnata inte vara en böld i röven.
Försöka vara en indpirerande ledare, vilket inte är helt enkelt.
Va inget jag tänkte på då jag startade min firma.
Men visst är det väl så att ett bra ledarskap även bör finnas på en liten arbetsplats.
Fär nog studera lite vad det där med bra ledarskap egentligen är för något.
Har aldrig behövt reflektera över det innan.
Ge förtroende.
Låta människor få göra sina egna misstag, utan att klnaka och hacka.
Låta dom komma till mig om det är något dom undrar över.
Släppa taget helt enkelt.
Samma som med spriten, så länge jag själv inte håller på att kladda med det så funkar det.
Konstigt det är egentligen.
Ju mindre jag gör ju bättre funkar det.
Kan man ju fundera på.......*ler*

Ska försöka jobba in sonen på ett sätt så jag får lite egen fríhet.
Men ska jag lyckas med det måste jag bli en bättre ledare.
Ska tänka på det fortsättningsvis.

Är ambivalent med huset.
Är ju ett fint boende vi har, men trivs inte riktigt.
Inte riktigt vad jag vill ha som boende.
Så det är väl egentligen inget att våndas över.
Bara att stå på och skapa det jag egentligen vill, men inte så lätt.
Huset var en av de första sakernma jag skaffade mig på nykter kaliber och något finns i saken som gör att jag hör ihop med huset. Fast gäller väl även här att släppa taget, inte vara bunden vid saker.
Se till andra värden.

E är och åker skidor, myglar i fjällen.
Hoppas att hon har bra dagar.
Hon behöver vila.
Även jag behöver vila, men är inte lika genuint sliten som vad hon är.
Jag går mot mitt mål, en dag i taget.
E verkar snurra runt med utan fast kurs, kanske därför hon blir sliten.
Hon orkar inte ha drömmar och mål, ser bara dagen och härdar ut dagen idag.
Hoppas hon kommer hem med förnyade krafter och förnyad gnista.

Själv längtar jag inte riktigt lika mycket efter hunden längre, saknaden är inte längre monumental.
Men visst behöver jag hunden.
Promenaderna.
Luften.
Kontakten.
Livet med hund.

I helgen hoppas jag på att det blir flyga av och att inte vinden spelar oss ett spratt igen.
Är så sugen på att lyfta nu.
Har väntat så långe.
Ska få min skärm i helgen och kan därefter börja balansera och glidflyga då det blir en bra kväll.
#1 - - Micke:

Häftigt med glidflygning, tyvärr är jag nog för harig själv.. Ha det gott i nykterheten..

Till top