Vissa dagar....

2007 / Permalink / 2
.....är det så lätt att komma ur sängen.
Trots att klockan är tidig. Bara att minnas hur det var förr.
Har haft mitt tidigare liv i tankarna sedan jag skrev sist.
Är nyttigt för mig att komma ihåg, minnas vem jag egentligen är.
Är inte någon nykterist som frivilligt valt ett sunt och uppbyggligt liv.
Är egentligen en slashas som inte klarade att leva, blev ställ mot vägen, eller rättare sagt lagd på golvet, utslagen och uträknad.
I det läget valde jag, inte en dag innan.
Men i morse var jag glad för mitt val.
05:20 ringer klockan och det är inte ens tungt att gå upp.
Har sovit som ett barn inatt.
Förr, då sov jag inte, var i dvala eller medvetslös.
Om jag var nykter, vilket tyvärr inte var altför ofta, kom ångesten, kallsvetten och total sömnlöshet.
Trodde att jag sov bra när jag druckit, men inser nu när jag vet hur det är att vakna efter att ha sovit naturligt, att jag tidigare nog nästan aldrig sovit gott.

Har blivit beroende av talskivor, såna där man köper på macken då man tankar.
Lyssnar när jag pendlar till uppdraget.
Det är en helt ny värld för mig, är så spännande att lyssna och tiden bara försvinner, är ett nöje att sitta i bilen nu. Fast det blir lite dyrt att köpa dessa skivor.
Men det får det väl vara värt då då.
Har lyssnat på Hermans Historia.
Vad lite jag visste om vår historia, visste ingenting.
Fick lite blodad tand på att lära mig mer om vår historia. Intressant.
Det är en sidovinst som jag inte hade en aning om, det finns så mycket intressant att fylla sin tid med.
Är lite sugen på att lära mig mer om historia och kultur.
Har alltid förutsatt att det där bara är total skit, men det är nog inte så.

kram på er
#1 - - Micke:

Historia är skitkul....har fått till mig Bergsjöns och göteborgs historia... intresant...

#2 - - Zindrina:

Läser om dina dagar, har bara kommit till dag 200. Du beskriver allt så bra och jag känner igen mig i så mycket.

Modet att förändra saknar jag dock, men försöker. Börjar behandlingen igen på måndag, måste fixa det här. Hade ett sk "nätverksmöte" nu i veckan och måste tillstå att det var bland det djävligaste jag varit med om. Inte gav det nåt heller, känner mig ju just nu mycket lättirriterad och arg. Brottas med mycket känslor. Kände mig förnedrad och kränkt.

Kram //Z

Till top