Nervös....

2007 / Permalink / 4
...inför resan.
Sitter på jobbet långt innan 7, ska åka ½9.
Har inte tagit antabus, men har med mig.
Vet inte om jag riskerar.
Minns förra gången jag reste.
Då stannade vi till i baren på landvetter, Gin Tonic.
Sedan var den resan som den var.....
Skakningar och svettningar när jag kom hem.
Fast då var jag aktiv.
Det har gått långt över 5 år sedan jag reste sist.
Har inte vågat resa trots att jag varit nykter i 4½ år.
Har inte vågat, velat riskera.
Men nu ska jag iväg.
För första gången i livet ska jag resa nykter.
Åker ensam utan E.
Darrig men beslutsam.
SKA göra detta själv för min egen skull. Måste göra detta på detta viset.
Svårt att förklara, men det är viktigt för mig att göra detta på just detta sätt.
Ska utsätta mig, sitta i ett flygplan, utan möjlighet att kliva av på 5 timmar.
Första gången sedan jag nyktrade till som jag sätter mig i ett utrymme med alkohol utan utgång.
Är egentligen inte orolig i min själ, är beslutsam.
Måste ta detta steg för att kunna bli fri.
Funkar det inte och jag väljer att lyfta glaset så vet jag priset av det.
På mötet i går delade jag om detta.
Ett genuint beslut finns i mig.
Denna helvetets resa skall jag aldrig göra om.
Har svurit på att aldrig mer i livet behöva nyktra till, skaka, ångesten, svetten.
Så lyfter jag glaset blir det inte bra.
Vet vad jag riskerar.
Vill ha mitt liv kvar.
Vill leva ett nyktert liv.
Ska inte lyfta glaset idag, det har jag bestämt, oavsett flyg eller ubåt......

Sonen kommer att hålla igång firman.
Sonen ja......eller alla.......ingen har med ett ord nämt eller förmanat mig om det här med dricken.
ALLA tar för givet att jog kommer hem som jag ska.
Hem kommer jag, det vet jag, men skicket....
Tror och är övertygad att jag kommer hem som jag ska, annars hade jag inte åkt.
Men vem kan veta om morgondagen?
Vore ingen höjdare att åka ambulansflyg hem och rätt in på avgiftning. Har hänt människor i min AA grupp.
En annan var i Indien, varit nykter i 16 år, skulle bara ta en öl......9 dagar senare hittade dom honom utorkad och förvirrad liggande i gränd.
Detta kan hända mig med.
Är smärtsamt medveten om det.
Men skiter i det idag.
Idag blir en underbar dag.
Jag skall på semester.
Tänk.......komma hem från en resa och vara utvilad.
Har aldrig hänt mig.
Har alltid kommit hem som ett utsketet äpple på ett silverfat.
Men inte denna gång, denna gång kommer jag hem med energi och massa foton som ni ska få titta på.

Kram på er alla där ute.
#1 - - Lillamej:

Åh vilken utmaning! Jag ska be för dig!
Jag har bara strax under 2 år i nykterhet så jag är fortfarande väldigt försiktig med vad jag utsätter mej för.
Handlar inte gärna där jag förrut gick på bolaget, undviker att gå ut, om jag inte har någon annan nykter person med mig osv osv...
Men det låter som om du har grundat ditt beslut väl och att du delar på möten och skriver här i din blogg. Det visar på att det borde vara ett väl genomtänkt beslut. Och vi är ju inte sjukare än våra hemligheter!
Kram o lycka till vännen!

#2 - - coz:

Jag fattar inte hur du kan gå omkring och leva så där djäkla rädd?
Det måste ju tära på psyket?
Men det är väl OK om det är DIN grej.
Märk väl.
JAG kan inte lämna några instruktioner.
Sen undrar jag bara:
Varför tog du inte antabussen direkt?
Du skall ju ändå inte supa.
Eller?
Ha det så bra du kan.
coz

#3 - - Zindrina:

Alkoholen är så förrädisk.
Hoppas det går bra.
//Z

#4 - - Lasse:

hmm, låter som om du håller på att flyga rakt in i ett återfall av värsta sorten!!!
Gör inte det,
tumlarn

Till top