Solen skiner......

2008 / Permalink / 4
...även på mig.
Idag kom jag tidigt till jobbet.
Plockade iordning och städade lite.
Vad nöjd jag börjar bli.
Företaget har börjat sätta sig.
Det börjar stå klart hur och med vad vi ska jobba.
Vi ska satsa på verkstad.
En riktigt bra verkstad, med försäljing som tillägg.
Inte tvärtom.
Trodde det var det som skulle bära företaget, men inser att verkstad är det som är efterfrågat.
Får mer och mer bra jobb.
De första åren va de mesta bara massa grisjobb som var svåra att skruva ihop ekonomiskt.
Nu börjar de komma in riktigas jobb, som vi kan debitera.
Känns ävewn som om det är detta människor saknar.
Finns ju hur många som helst som säljer grejer, kan ju alla göra, men skruva bra......det kan inte alla.
Vi kan.

Imorgon hämtar jag sommarbilen.
Cabbar ner och drar en sväng.
Skiter i att jag inte har ngt garage.
Den får väl bli lite skabbig dårå.......är ju bara en bil.
Ska använda den så mycket jag orkar och vill.
Bara njuta med den.
Dra ner taket och glida iväg.
Jag å vovven.
Ska bli gott,
Vill ju inte flyga denna säsong.
Åka hoj e svårt med vovven.
Men bil funkar, å skaderisken minimal.

Sonen fungerar på jobbet.
Vi trivs med varandra.
Jag har pekat ut vägen hur en verkstad ska funka och han snappar upp och lyssnar och lär.
Det är gott.
Att livet börjar reda ut sig.........

Å idag lyser solen på mig.....

Kram på er
#1 - - Judith:

Gott höra! :)
Solen skiner alltid på dig, men ibland är det moln framför solen...men solen skiner alltid på dig! :)

Kram

#2 - - Anna:

Härligt att höra. Vårsolen skiner utanför förstret och från din blogg!
Blir lite avundsjuk på din bil men jag ska nog ta en ridtur istället... Jag får nog samma vårkänslor som du får av bilen då.
Må gott och trevlig helg!
Anna

#3 - - Micke:

Gott att höra!!
Ha de gött!

#4 - - Anna:

hej! Var är du. Det är länge sen du skrev något! Jag hoppas allt är lika toppen som vädret varit idag! Blir lite orolig...
Många kramar
Anna

Till top