Det .....

2016 / Permalink / 0
...är lite skillnad på livet nu och förr
Lite enklare
Faktiskt bättre
Jag trivs bra med att vara nykter
Visst, man kan bli lite utanför i "sociala" sammanhang, man är ju "inte med i gänget"
eller?
För ett tag sedan täffades vi, några gamla polare, dom tog några öl och vi hade lite samkvm på en pub i Gbg
En sex sju öl in på kvällen så kom dom på att jag inte drack och att det var stark gjort å allt det där
En kille köpte i all välening en alkoholfri öl till mig
Hur göra nu?
Snoppa av, ta emot,
Blev lite ställd, har aldrig hänt tidigare
Men, som vanligt, kör på å säg som det är, om han/hon blir sur så ligger det his den personen
Jag sa till honom att det var oehörd snällt av honom att tänka på mig, men att jag tyvärr inte kunde ta emot den alkoholfria ölen
Han stod på siå sa att de ju ör alkoholfri
Mitt svar dödade den diskussionen
Smaken drar igång mig
Han tittade på mig
Ok
Glömt och kvällen förflöt utan några som helst sura miner eller mer prat om mig
Det är så det är
Jag är inte medelpunkten
Jag är bara jag, en av massa andra på puben
Å faktum är att egentligen skiter samtliga totalt i vad jag har i mitt glas...............bara dom själva har sina glas fyllda
Det var en riktigt trevlig kväll
Som grädde på moset så vann Leksand avgörande match mot Modo och är numer ett SHL lag
en riktig toppkväll
Till top