Tålamod.....

2014 / Permalink / 0
....förrståelse tålamod.....
Det är bra egenskaper
Tyvärr inte mina allra starkaste sidor
Har flyttat grejer nu i flera veckor och flyttat till lght
Burit å kånkat upp grejer på tre trappor utan hiss
Mitt i allt detta fick jag en vattenläcka i köket i min övernattningslägenhet.
Denna läcka var rejäl och mögelstanken i lägenheten påtaglig
Ringde bolaget som har boendet och dom skickade en kille
Han rev ut två skåp och sa att han skulle torka upp lite
Det gjorde han genom att sätta på köksfläkten
Jag noterade detta men som den ödmjuka och fina person jag nu är kommenterade jag inte detta vidare
Han får lösa det som han vill
3 veckor står fläkten på och ingen kille syns till
Går ödmjukt in på bostadsbolaget och påtalar detta
Får bara puckosvar och massa svammel
Lugn och fin som jag nu är ringer jag till min chef som får ta denna diskussion
Vilket slutar med att jag får en evakueringslägenhet några hus bort
Jättefin lägenhet
Bär mina grejer dit, inte allt men det jag måste
Nu på morgonen, när jag ska äta frukost
Då fungerar inte kylen
All mat varm
Mitt tålamod med detta börjar närma sig gränsen
Skall ringa till bolaget nu på morgonen och lugnt och harmoniskt påtala detta
Om inte denna jävla kyl är bytt idag när jag kommer hem ska jag ställa till med ett jävla liv
Ska deponera hyran hos länstyrelsen och yrka på skadestånd och ta betalt för att jag varit tvungen att äta ute middag o kväll de senaste tre veckorna
Min chef e med på tåget så det kommer att tas rättsligt
Dom har klantat sig och det vet dom, tjänstemännen vill inte att detta dras upp, men jag ringer VD imorgon om inte detta löser sig smidigt
Fan vad trött jag är
Vad irriterande det är att behålla lugnet och inte fråsa ifrån
Men faktum är att det är det mest kreativa
Å nu har jag delat detta å då blir det ännu lättare att vara lugn o fin när jag ska prata emd dessa pajasar

Gomorgon
Till top