sommarsolen.....

2013 / Permalink / 1
...står som spön i backen......ja bakom molnen alltså Sitter just nu i en husvagn i hjärtat av dalarna Siljan ligger nästan blank Vovven ligger och är sådär lagom missnöjd med livet i bakluckan på bilen A ligger o sover i vagnen Livet är ganska mysigt För en tid sedan var jag på mitt gamla behandlingshem och pratade Jag har varit nykter länge nu Det märks Har nästan glömt Har nästan glömt just nu åxå Sitter i godan ro med en kopp kaffe och bara njuter Vi bor på en camping och ibland festas det en del här Folk sitter till långt in på småtimmarna o pimplar En kväll såg vi en tjoppe yra ut från en vagn och stå å banka på grannvagnen På morgonpromenaden med vovven var det tyst Senare på dagen kom stjärnan upp Jag ville inte byta med honom Det där med alkohol känns främmande för mig numer Har inget sug och ingen vilja att dricka.....förstår egentligen inte vitsen med det längre Häromkvällen pratade vi lite om det, A var sugen på ett glas vin och jag sa att hon gärna kunde ta lite om vill, men hon tyckte inte att hon ville ha Jag sa att jag tyckte det var lite tråkigt att jag inte dricker, annars kunde vi tagit några flaskor vin Hon tittade på mig "några flaskor?" Ja Det är nog bra att du inte dricker........ Det är så självklart för mig, ja vill inte ha ett glas, jag vill ha en hink Några flaskor bacardi eller en back vodka Det sitter kvar Så fort jag tänker på drick så tänker jag på dessa oproportionella mängderna Jag funderar aldrig på ett glas eller en lite vin till picknincken, jag funderar i flaskor Jag försöker inte lura mig själv längre Fortstatt glad och mysig sommar önskar jag er Kram från ett gammalt fyllo
#1 - - Fenix:

Hej, kul att höra av dig. Råkade googla av en slump, själv har det var svajigt genom åren och blir glad att se att du är nöjd med din nykterhet efter så lång tid.
Glad sommar!
Fenix

Till top