Åter i verkligheten

2012 / Permalink / 2
Fyllde förbannaade femito förra veckan
Men......va inget
En vanlig dag bara ju....och jag överlevde, känner mig präxis som vanligt
eller ja.....vanlig
Hur som firades femtioårsdagen på en strand i Turkiet
Stekande sol och salta bad
Riktigt varmt
39 grader i skuggan
Härliga dagar
ölen flödade såklart och folket hällde i sig öl morgon middag och kväll
Men inte jag
Jag har inte ens sug
Inte ens en liten antydan till att vara sugen
En kväll ställdes det fram snapsar från en restaurangägare, han bjöd och vill skåla
Men bordsdamen svepte dessa diskret, så jag slapp hälla ut skiten
Inte ens då kom suget
Vill inte på något sätt ha sug, men visst e d lite snopet
Att inte känna något någon gång
Att inte längta efter något som har betytt så mycket i mitt liv, ölen alkoholen var viktigast, en resa till solen bestod av gin tonic, whisky och öl...i mängder.....åsså lite sol
Solen, resan var sekundär, alkoholen primär
Men nu......nu saknar jag inte ens min gamle vän
Känns lite märkligt att något som var så viktigt nu är helt utan betydelse
Men fruktansvärt skönt

Träffade några lirare där nere som höll itt gamla tempo, startade på mogonen med öl och cigg och avslutade natten svamlande i hotellets bar....det tror jag i alla fall.....för jag var inte med, var med på dagen och då dom solade och käkade, men sen......gick jag och la mig.
Detta skall jag ta och göra till rutin i mitt liv
en solresa då grågloppet överfaller......
Livet e bra härligt
Nu, sitter jag åter på itt jobb, utvilad solbränd och energifylld
Det är en gigantiskt skillnad på hur skicket var förr då jag skakande tog mig till jobbet och genom led sviterna efter en ledighet
riktigt riktigt gött....

Ha det bra där ute i regngloppet, för det har jag
#1 - - Anonym:

kanske ska prova det nästa gång

Svar: Tycker jagAtt resa på nykter kaliber har många fördelar......
Ett Gammalt Fyllo

#2 - - Anonym:

Varför har du inte modet att säga att du inte dricker? Om någon vill bjuda får man vara stolt och säga 'nej tack, jag dricker inte alkohol'.
Varför hymla om detta, det för inget gott med sig att inte vara ärlig till 110 %!


Svar: Svarade stolt att jag inte dricker alkohol. Problemet i just denna situation var att det inte gick fram till restaurangägaren, utan han menade att det var ju "bara lite alkohol" och såg inget problem med att dricka lite alkohol.........Det är inte alltid mottagaren möjlighet att inse min situation.
Jag hymlar aldrig.........tycker jag själv iaf.....
Ett Gammalt Fyllo

Till top