Första dagen....

2012 / Permalink / 0
...på det nya året.
Är väl lite sådä.
Kallt
Isigt
Regnglopp och jag är seg, seg seg.
Får inte mycke gjort, mest degar.
Borde träna, träna träna, men segar segar, segar istället
Inte så som jag borde.
Men....

Häromdagen va ja hos en gammal fyllepolare, vi blev nyktra samtidigt. Vad speciellt det är.
Behöver inte prata så mycket, vi vet att vi finns där
Käkade mat ihop och pratade oss samman, vi tycker båda att det varit värt att bli nykter.
Hans tjej och min håller med.
Det borde dom göra, tror att kvällen hade sett en hel del annorlunda ut om vi hade supit.
Då hade inte maten smakat gott å färden därifrån hade blivit minst sagt vansklig.
Men nu, en lugn och stilla bilfärd till sonen, som för övrigt va ute på anant hela natten, men vi somnade gott i hans säng, slapp ju sova på soffan.....

Så egentligen är det en skön tid nu.
Fast jag sitter ensam i stugan och hunden liggerute på gräsmattan, han har inte fattat att det är kallt ute, han tror det e sommar och slumrar gott i regndiset.....

Själv ska ja kura ner mig i soffan igen, bara slöa, skita i träningen och ta en chokladkaka.....för det e jag värd.....----------------------------
Till top