Lite mer .....

2012 / Permalink / 0
...ledsamma saker
Min gamle kompis
en vän jag haft i hela mitt vuxna liv är sjuk
Riktigt sjuk
Jag ringde honom igår och skulle berätta om min planer och jag var så sprittig och full av liv
då han svarade hördes han lite matt
Jag frågade om han var förkyld
Han skrattade till och sa att han var lite sjukare än så
Cancer
Ligger på sjukhus och strålas och cellgifter och mår riktigt illa
Har inte ätit på veckor
Som att få en käftasmäll
Min kompis
Han ska ju finnas där
han kan inte vara sjuk
Han ju hus och fru och barn och är behövd och älskad
men.......
Lät dessvärre som om jag får köpa svart kostym
riktigt riktigt ledsamt
Ska ringa hans fru idag och höra om det är något jag kan vara behjälplig med
Känns riktigt riktigt tungt
Jag har så få kompisar, men detta är en av mina allra längsta relationer i livet
Även om vi inte direkt umgås, så har han alltid funnits där för mig
Han var den första jag åkte hem till och berättade då jag kom ut från behandlingshemmet
Han har alltid funnits där
Ja ja, han finns ju nu med, men han lät riktigt trött
Till top