Inte lätt......

2010 / Permalink / 13
....att sova.
Funderar mycket just nu
Har en hel del att ta i
Ibland känns det som om min högre makt gett mig lite mer än jag egentligen reder ut
Känns som om det inte riktigt turar
Livet alltså
HAr missflyt
Går i otatkt
Följer inte med
Vet egentlgien inte vad jag gör för fel
Men har den där jämna motvinden i allt jag tar mig för
Kan förvisso bero på att jag har lite för mycket att göra och inte kan jobbaigenom saker ordentligt, hafsar till saker
Men .....nä.....
Känner att motvinden är jämn med vindbyar så jackan vibrerar ibland, men den jämna motvinden består
Inte mycket som gått min väg detta år
Inget faktiskt
Har hela året gått i otakt
Nu då firman har gjort sitt och den inte kan krångla mer, kom nästa.....pang rakt i huvet
Ett delikat bekymmer, som kommer att kräva en hel del energi och ta energi, tillföra inget och ingen "vinst" i sikte, endast magont och dåliga vibbar
Kan och ska inte nämna mer detaljerat om detta här, men är ett delikat bekymmer som tynger mig, och verkar kunna ta tid
Ska....eller måste.....skriva om det längre fram, men nu känns det inte som läge för d
Så, detta nya problem håller mig vaken om nätterna, som om inte firman räckte
Känns som om min gräns är nådd
Men vad göra?
Emigrera?
Supa?
Inte utan att det hade varit ganska skönt att glida in i mitt gamla töcken, få lite ro
Fast tyvärr blir den ron lite väl långvarig för min smak, så.........får väl hänga i, men är motigt
Det är som .....vet inte vad.......bara är emot mig
Detta har varit och är ett riktigt riktigt tungt år
Glädjeämnena har varit få......om ens några
INte riktigt vad jag vill
Vill ju kunna hitta det positiva och få energi tillförd
Men detta år har dränerat mig på energi
Är nu ganska luttrad, märker det på hur jag reagerar på motgångar, tar dom bara, blir inte arg eller stridslysten, mer uppgiven, lägg det på högen av mptgångar, får väl reda sig
Men visst tär det på mig
Saknar det glada enkla livet
Vet inte varför det hela tiden ska krångla till sig
Känns ibland nästan som en sammansvärjning........
Vägrar bli deprimerad och vägrar det låta solka ner hela mitt liv, men är svårt, då vissa saker påverkar mig på djupet. Saker som jag inte kan påverka
Detta år har inte varit något bra år hittills, och det är inte slut än
Ibland har jag fått för mig att det inte kan bli värre....men det kan det...det kunde det....
Kan alltid få en negativ överaskning till
Så fan vet
Om jag vill hålla på mer, på denna nyktra väg
Måste medge att jag börjar ledsna..............i själen ledsna..........
Alternativet vet jag, men som jag har det nu är inte mycket bättre, skillnaden är endast att jag inte kan bedöva mig, alltså känner allt som händer
Är inte sugen på det
Kanske bättre att lulla in i dimman, då kan saker hända utan att jag tar så hårt
Då spelar det längre någon roll
Då botas illamående och skakningar enkelt
Sömnlösheten är ett minne blott, eler inget minne
Problemen som nu tornar upp sig dimmar bort.........hur dom blir spelar mindre roll
Dessa problem skulle inte påverka mig i den grad det gör nu
Det vet jag
Enda haken e att jag skulle supa ihjäl mig.........fast kanske vandrat klart nu
Kanske va d så att jag snuvade mitt öde o snodde åt mig mer tid än jag skulle ha här, å att det nu kommit ikapp mig
Kanske kan man inte påverka livet av egen kraft utan måste finna sig i sitt öde
Kanske börjar min vilja tryta
Kanske är det d
Kan ju vara så att jag försätter mig i situtioner, medvetet eller omedvetet, som gör att jag samlar på negativa händelser
För att jag egentligen har tappat lusten avv vara nykter
Kanske har min vilja och min envishet på nykterhet förblindat mig och jag egentligen inte alls vill leva nyktert
KAnske va jag i mitt armod lyckligare
Kanske fyllde alkoholen en funktion i mitt liv
Visst, blir inte gammal ihop med alkoholen
Men...........spelar det någon roll
Att inte vara kapabel att kunaa/klara av att skapa ett liv i harmoni är ju en brist som gör livet väldans trögt på sikt......som mitt är nu
HAr ju faktiskt gett detta livet en riktig chans
Har jobbat med mig själv, går på möten
Gör det jag ska göra
Försöker att inte skada andra människor
Försöker att bygga upp
Men på detta är jag helt värdelös
Raserar saker för mig, på ytan har jag "otur", men otur finns inte, inte tur heller
På djupet är det jag själv som värderar risk/fördel uruselt
Min "framåtanda" är inte sund
Tar risker
Gör saker.........som med full kraft ger återverkan
Så måste det ju egentligen vara
Vilket betyder att jag faktiskt inte är kapabel att skapa mig ettvettigt liv
Har en brist där
En stor brist
Idag saknar jag alkoholen, hade varit gott att glida in i dimman lite
Dra iväg på en resa
Festa lite....eller ja...mycke
Slippa vara i detta ...bara för en liten stund....få koppla bort
Idag, just nu, är alkoholens armod och lidande inte mycket värre det jag just genomlider
Livet är hårt just nu
Kanske hårdare än jag
Kanske.............
Den som lever får se
#1 - - Kråkan:

Men söta rara, inte vackla nu, inte om alkoholen i alla fall.



Gör som du gjort, bestäm dig för att idag... Och så fortsätter du så, ta det dag för dag, det är snällast för både dig och din goe rufsboll.



Styrkekramar ;-)

#2 - - Lucas:

Hejsan, vad gör dudå? :)

#3 - - Wickie:

Hej!

Vilken svacka du hamnat i. Men ge inte upp! Jag har följt dig till och från ett tag och jag beundrar dig för din beslutsamhet, din inställning och din nyktra syn på livet och ditt missbruk.

Jag önskar att jag på något vis kan ge dig styrka att se det positiva du har runt omkring dig. OK firman gick inte som du tänkte men du är en erfarenhet rikare. Du har hunden och sonen - vad mera kan man önska sig - egentligen?

Att ta till flaskan igen är inte lösningen, det verkar bara fegt och feg vet jag att du inte är!!!

Ta en promenad med hunden och ring någon som kan få dig att tänka på annat.

Jag tänker på dig!!!

Kram

Wickie!

#4 - - irmelin:

The beauty of life is,

while we cannot undo what is done,

we can see it,

understand it,

learn from it and change.

So that every new moment is spent not in regret,

guilt, fear or anger,

but in wisdom,

understanding and love......



by Jennifer Edwards

#5 - - irmelin:

http://www.youtube.com/watch?v=mSf7qWgFFPw



Lyssna och upplev...älskar denna låt och videon till är helt fantastisk! :) Ses med fördel på stor bild.

Hoppas den kan tjäna som lite inspiration en dag som denna..

*Kram!*

#6 - - Kråkan:

"Men på detta är jag helt värdelös" skriver du.



Det vet Du innerst inne att Du inte är. Finns mycket glädjeämnen som Du glömmer bort nu när det rasat ihop. Det kanske tar sin lilla tid, men snart är Du på banan igen med full fart och all Din energi som är få förunnat att ha.



Kram

#7 - - Kråkan:

Såg en av de bättre svenska filmerna som gjorts på senare år tillsammans med mina ungar ikväll.

Det finns en mysig karaktär i filmen med samma namn som rufsbollen.

Mycket att begrunda i den filmen och framför allt slutvinjetten:



http://www.youtube.com/watch?v=ma3Nax8yyOE&feature=related



Kram

#8 - - irmelin:

Hoppas läget känns bättre...(?)

..min 'gumma' och jag sitter här och tittar ut över vad som känns som första riktiga höstdagen...även den har sin guldkant ..och snart dominerar det gyllene färgsprakande runtom.. hos dig me'. ;)

Kram!

#9 - - Anonym:

Tänker inte hänvisa till varken poesi eller musik, även om det kan var en tröst för en del...Ibland är livet bara skit, helt enkelt....och då får det väl vara det då.....bara man på nåt sätt kan hitta sina små lufthål då och då....och att man håller drömmen levande...

#10 - - Kråkan:

Hoppas att det nya året som börjar idag för dig har mycket positivt åt dig att skörda.



Kram

#11 - - Anonym:

Det är i andra man speglar sig själv...det är ofta genom andra man tar sig fram i livet och genom andra kan man få positiva möjligheter att utveckla sina idéer och sig själv . En partner som stöttar och ger idéer är också positivt att ha. Är man ensam är det lätt att man fastnar och står still. Du verkar vara utan både bra nätverk och en partner som kan ge bra feedback och de bra möjligheterna.

#12 - - Anonym:

Lev gärna MED, men inte GENOM andra....först måste man nog se sig själv i spegeln och inse sin egen potential...den känslan kan ingen ta i från en...

Tror att dom flesta har ett skyddsnät, människor som finns där och som står upp för oss, tror på en... på ett eller annat sätt...

Läste en tidigare anonym kommenter här...."håll drömmen levande".....det är ju precis så det är...mycket kan tas ifrån oss, men inte våra drömmar.Allt får inte handla om att överleva och existera, det måste finnas något mera...

Säger inte att det är lätt...och det kanske tar sin tid att nå dit, men ändå....

#13 - - Anna:

Missade att skriva mitt namn på sista inlägget...;o)

Till top