Som om inte jag......

2010 / Permalink / 0
.......skulle bry mig.
Känner det väldans trist att flytta ifrån min butik och min verkstad.
MIN firma
Som jag lagt all denna möda och engagemang på.
All denna tid
Alla dessa dagar
Alla sömnlösa nätter
All oro

Men nu skiter jag i detta
Struntar i att försöka vara kvar till vilket pris som heöst.
Flyttar
Tar med mig firman och drar
Drar till landet
Drar till ett trevligare liv.
KAn ju till och med vara så att det går bättre där, men även om det inte gör det så kommer jag att må mycke mycke bättre då jag slipper denna ständiga stress efter pengar.
Jagandet efter att få pengarna att räcka till fakturor hyror löner osv
Slipper detta nu
Ska bara försörja mig själv.
Hur svårt kan det vara?
Tror att jag nog ska klara det
I värsta fall kan jag ju ta ngt jobb lite extra, på statoil......*ler*
MEn min månadskostnad faller med massor......massor
KOmmer att klara mig på förhållandevis lite pengar.
PEngar som jag nu måste dra ihop på en vecka.........det räcker i en månad på det nya stället.....lite skillnad
Stor skillnad
Om man räknar om lite....hmm.....det gör....ska vi se.......det jag nu drar ihop på¨12 veckor.......räcker ett helt år på det nya stället.....vilket blir.......Maj, Juni, Juli.....hmmm.......
Om dessa månader, som alltid är bra oavsett, går hyfsat, så räcker det att jag bara smålirar lite resten av året
Vips....försörjd....
Hur jag än räknar och vrider och vänder på detta så kommer jag fram till att jag inte behöver arbeta så hårt och så mycket som nu.
Ett beslut som borde tagits redan för några år sedan
Alltid lätt att vara efterklok
Då facit finns.
Att man inte.....
Då skulle jag gjort....
osv
Men nu känns det som om jag iaf tagit beslutet lite i tid.
Har ju inte gått aldeles för långt
Till top