I onsdags....

2010 / Permalink / 1
...på mötet i min hemmagrupp,
Min hemmagrupp.
Min före detta hemmagrupp
Var på sista mötet där nu
Kändes lite bittert....eller mer so´m en skolavslutning
Skolan är slut nu ska jag ut i livet, pröva mina vingar
Spännande med pirr, vemod för att inte träffa mina kamrater regelbundet.
Har gått i den gruppen i 7 år
LÅng tid
Mycket som ha hänt
Någon delade om hur dom såg mig komma första gången, hur dom gav mig nyckeln första gången och inte räknade med att någonsin få se sin nyckel.
Någon sa att det var upplyftande att se min utveckling, att se mig komma tillbaka till livet.
Från ett skakande söndersöpet vrak, till en människa
Kände lite hur det brände bakom ögonlocken då någon prata om mig.
Att dom sett
Att dom känner med mig
Att jag är omtyckt
Att jag finns
Att jag kommer att lämna avtryck och saknad i gruppen
Att vara en människa

NU är det ju inte till timbuktu jag flyttar, men nu är det avslutat i min hemmagrupp
Skulle kännas konstigt att gå dit på Onsdag
KOmmer inte att göra det
Missade med en vecka, skulle varit nästa onsdag som var min sista gång
Men nu blev det då
Vill inte gå dit på ett tag
Måste släppa
Är klar
Är på väg

Ska till mitt nya lilv nu
Ska ut i världen
Ska skapa en framtid utan skuggor
En ny tid
Min tid
Med mina val
Mina saker
Jag och vovven
Vovven och jag
Min följeslagare, trogen och trött, men han finns där hos mig
Inte utan att det skär lite i själen när jag nu går
Går för att aldrig återvända
Jag är klar här
Har gjort mitt här

Jag känner mig sdå färdig, med kommunen, med lägenheten, med firman, med allt som har med detta ställe att göra. Så klar.
HAr varit en tung process att ta sig igenom
Beslutet var tungt att ta
Tog mig lång tid
Tog lång tid att förankra
MEn det fick ta tid
HAr halat på detta i säkert över 1½år
Försökt undvika beslutet, men det har, sakta sakta tagit form
Förankrats
Blivit en önskan
Är nu verklighet
Mitt första genomtänkta beslut i livet tror jag
Självklart med en tuch av alkisgubben, köpte huset i en rasande alkistakt
MEn förutom det, så har jag faktiskt begrundat det hela noga, med min mått mätt
Kollatolika trkter
Olika lösningar
Tagit reda på fakta osv
Å nu har beslutet landat och producetarts till en verklighet
Bara en vecka kvar
Sedan är jag åter på banan
HAr då tagit tillbaka mitt liv
Det som jag svor på att göra då, den där gångnen, på mitt köksgolv i sommarstugan utan vatten
Liggandes i min egen förnedring
Det totala misslyckandet
Då, den gången svor jag på att återta befälet över mitt liv
Om en vecka idag greppar jag rodret i mitt återtagna liv
Dag 1 igen
Fast med en helt annan innebörd

Kram på er
#1 - - Kråkan:

Du är stark i både kropp o själ, detta kommer att bli kanon för dig och B. =)

Till top