Igår....

2009 / Permalink / 2
...va ja på mitt gamla behandlingshem
Kändes som en klubba i skallen
Att komma in i lokalen, allvaret, kampen, ångesten, men åxå glädjen, livsglädjen, tillfället....ja kort sagt hela grejen
Men visst, allvaret blir påtagligt
Kåändes som om d va häromdagen jag kom därifrån
Men d e d inte
Snart 6 år
Satte mig vid bordet.
Massa blickar riktade mot mig
Föväntansfulla
På mig
Vad ska jag säga nu?
Eh......hej.......
Hade med mig en liten fusklapp, som jag plitat ner
Fast tog ju bara ngn minut att dra den
Åsså lite frågor
Tänkte att detta går aldrig, kommer aldrig att få denna timme att gå
Då......direkt, sa en tjej att det va dax för kaffe
Va?
En timme nu?
Vips....hade den gått
Å alla var jättenöjda med mig
Tyckte att det var roligt att träffa någon som gav dom hopp sa dom
Tyckte att jag va positiv
Tyckte det var givande
Eh........
Jaha......
Alla tackade å vi körde en känslorunda
På väg hem igen
Genom skogarna i mörkret
Men en go känsla i magen
En skön känsla
Va bra d va
Vill åka dit igen
Gav mig massor att vara där
Påminna mig om vem jag egentligen är
Ett råfyllo...................Fast...............NYKTERT fyllo
#1 - - Anonym:

Klart det skulle gå bra, kände jag på mig innan ju. ;-)

#2 - - Bitta:

bra bra

Till top