Vovven ska.....

2010 / Permalink / 7
....absolut ut
Ingen pardonÜt i regnet bara
Nosar och trippar runt i vattenkaskaderna
Å hur kul e d då?
Nosa runt i regnet
Sedan då vi kommit in, vill han ligga och gosa med mig i sdoffan
blöt hund gos....e ju sådär......men......
Vek som man e så får han väl d då
Åsså vill han gå lägga sig
I min säng
Där går ändå gränsen
Säger nej
En blöt hund är inte ett alternativ att ha o sängen......
Han tittar på ig som om ja va den elakaste människan på planeten
Hämtar hans säng
Han sitter kvar och väntar uppfordrande
Jaha kom jag med den där meningslösa trasan....han blänger på mig
Till slut ger han upp, inser att han inte kommer att få lägga sig i min säng, bäddar iordnig sin egen.
Somnar förnöjt till slut
Denna vovve
Han är en sån personlighet
Går inte att beskriva så här, men han är underbar
Vi lever ju liksom i symbios han å jag
Känner ibland att jag vet hure han tänker
HAn ger mig en blick......oftast blänger han.......så vet jag bara.........eller iaf tror mig vet
Inatt kommer han att vänta ut mig tills jag somnat ordentligt, sedan tar han plats....som en kung i min säng
Han vet att jag fotar ner honom när jag vaknar.......men har tar det.....tar det med jämnmod......eller ja.....han brukar stå en stund vid sängen och se utomordentligt lidande ut då jag petat ut honom.......åsså blir det som det alltid blir, jag somnar om och han tar plats igen.......
Visst e d kul me hund........
#1 - - Kzmonova:

Hehe... Känner igen det lite i mina katter. Dom är inte dumma djuren. Ibland undrar jag vilka som har bäst liv. Vi eller katter/hundar. Blir matade, slipper jobb och ansvar, lek och meditation dagarna i ände...

#2 - - Anonym:

Hej! Var inne o kollade din blogg...du vet hundar dem har man en särskild, viktig, härlig, vikkorslöst kärlek till...

Kramar Susanne o Zita

#3 - - Åse:

Håller nog med goa voffsingen. Elakaste människan i världen, suckar som han och vänder bort huvudet L Din bloggfrånvaro beror väl att kärleken återvänt och du har ett rikt liv.

Önskar Er all lycka.



Många många varma kramar

till

Underbaraste Dig

#4 - - Anna:

Hej!

Var är du? Hoppas allt är bra med dig!

Kram

Anna

#5 - - Micke:

hehe...jo...får samma blickar ibland av våra katter!

Ha de gott! :)

#6 - - Åse:

Oj vad du bloggar, hinner knappt med att läsa allt nytt.....



Kram

#7 - - Åse:

Ungefär som dotterns katt, hon kommer hem efter jobbet. Han sitter och illblegar, surar och muttrar förmodligen för sig själv.... "jaha, nu passar det att komma, vattnet är ljummet, maten torr, det är mörkt och jag har världens hemskaste liv" Sen vänder han om och kryper in under soffan och lägger sig och surar en kvart.



Dessa underbara djur.



Kram på dig

Till top