Idag....

2010 / Permalink / 3
...e d en särskild dag
Idag är det 6år sedan
6 år sedan jag senast drack
6 år år av framgång
6 år av hopp å hopplöshet
6 år av vanligt liv
6 år
En jävla mssa dagar
En hel bunt
Ett helt liv
Hänt så massa saker så jag inte ens kommer ihåg allt, tur ja har bloggen
Idag är en bra dag
Är nykter
Är nykter en dag
En dag i taget
En del vill fira min dag, andra minns den inte, andra tänker inte ens på att det finns en dag
Människor i min omgivning tar min nykterhet för givet
Jag kan inte dricka mer
Jag skulle aldrig falla
Jag har det ju så bra så varför skulle jag dricka?
För att jag är alkoholist
En alkoholist dricker
Det är ett normaltillstånd
Ett normalt liv med baksmällor spyor och mindre genomtänkta handlingar
Fira?
Fira vaddå?
Att jag klarat något som dom flesta andra i världen
Det är normalt att bete sig som folk, itt tidigare liv va fyllt med konstiga upplevelser, nu e ja normal
Uppför mig normalt
Uppför mig som alla andra
Ska man fira d?
Fira att man klarar det som dom flesta klarat hela livet?
ne
Vill inte fira
Vill inte ha högtidsdag
Vill vara som dom där andra, en dag som alla andra dagar
Är en dag som alla andra dagar
Ska jobba
Ska ta en tur på hojen
Ska ta det lugnt
Ska se till att jag lägger mig nykter ikväll
Det är min uppgift idag
Fira.......ne inte denna dagen
Kram på er därute i vårsolen
Kanske möts vi på vägen, kan ju hålla koll på en motorcykel med ett gammalt fyllo på, ser du mig så blinka
Kram
#1 - - Maja:

Har sett många motorcyklar, blinkat till alla, men ingen har varit du =)



Ha en underbar dag

Kram

#2 - - Judith:

Grattis

#3 - - Anna:

Måste nog ändå skriva grattis! Förstår om du inte vill fira men tycker du är värld en hyllning! De har klarat något som många människor inte klarar och det beundrar jag dig för. Du har tagit dig ur ett beroende och skapat dig ett liv du trivs med.

På ytan verkar kanske "alla" klara detta men väldigt många vill förändra sina liv och sin livssituation men de klarar det inte!

Men det gjorde du!

Grattis till det och hoppas cyckelturen vra toppen!

Kram

Anna!

Till top