Inte meningen at oroa

2008 / Permalink / 4
Sorry, ska skriva oftare.
Men livet rullar på så gott nu.
HAr dessutom blivit frisk och inte varit på AA möte de senaste 3 veckorna.
Va lite pinsamt, kom en ur gemenskapen till butiken.
Kramade om mig oich gratulerade mig.
Fattade nada.
Grattade till mig att ha tillfrisknat och inte längre behövde gå på möte.
Pinsamt.
Kände mig som en skolpojke med fingrarna i syltburken.

VET, skall sköta AA gåendet, men e ju så mycket omkring mig just nu.
Hinner inte...............Ja ja ja ja ja ja .....vet....
Det viktiaste först.
Men ska gå i veckan nu.

I helgen va ja på cruising med cabben.
Fick hela bilen full i folk med pilsner och brudar.......
Va ju kul.
Hunden blev dock lite putt då han blev förvisad till golvplats och knappt fick plats.
Han gillade inte det, men blev gladare då han kunde ta plats bak i bilen och glida igen.
B är en mycket fin vovve, och blev väldans uppskattad av sitt sätt att vara.
Roligt.
Sen va d kul att komma ut lite.
Nattsuddade till 3 på natten......kan inte es minnas då jag jorde d sist.
Träffade lite gamla polare.
Hittade kapsyler och ölflaskor i bilen dagen efter.

Ett problem med detta.
HAr inget sagt till någon av dessa polare om min belägenhet om alkohol.
Vill inte.
Ska inte göra.
Dom är inga suputer eller så, dom dricker 4-6 öl på en kväll och tycker att de räcker bra, så inga supkompisar. Va kompisar jag växte upp med och växte ifrån då jag drack på ett helt annat sätt än dom och ställde till med helt andra saker än dom.
Men har sista åren börjat närma mig dom igen.
Men vill inte berätta.
Vill vara mig själv och inte alkis.
Visst är alkis åxå, men vill ha kvar den riktiga kontakten med dom.
Visst vet dom att jag inte dricker, e ju inte första gången jag e där och kör eller inte vill ha öl å så, men har bara ingen lust att berätta i dagsläget.
Men får väl säga något, fast får ju inte ta fokus från d goa kompisskapet heller.
Vill inte bli särbehandlad eller på annat sätt sätt sticka ut, vill bara passa in som en av andra.
Är ett ganska stort gäng av gamla kompisar som faktiskt umgås, fiskar, trimmar bilar, åker hoj, har hund osv.
Vill så gärna smälta in, tillföra något.
Bli accepterad.
Bli kompis igen.
MEn inte särbehandlad.
Inte sticka ut.
Försöka vara lite lågmäld och bara vara där ibland.
Är svårt det här, men en dag i taget så löser det sig nog.
Roligt att jag iaf får vara med.......

Kram
 
#1 - - Micke:

e ju ganska kass på att gå på möten själv numera, lämnat min grupp, börjat på en annan, ett besök inplanerat på fredag.
Ja, ganska träffande att bli grattad på det viset antar jag.
Men står det inte nånstans i stora boken att man faktiskt kan tillfriskna ifrån sin alkoholism, ja, inte så att man kan dricka igen förstås, men att ändå kunna beteckna sig som tillfrisknad alkoholist?

Jag får läsa lite i boken och kolla!!

Stor kram ifrån alkisen i Bergsjön!
:)

#2 - - Judith:

Jo, Micke det står man kan tillfriskna men inte att man blir frisk! Det är skillnad. Det är fortfarande en obotlig sjukdom. Du kan tillfriskna från cancer med men risken är oerhört stor det finns en enda liten cancercell kvar och då är man inte frisk men kan dock vara tillfrisknad och om man sköter sig så kan man leva utan att bli sjuk igen.

Men det var ju Fyllot jag ville skriva till ju och inte till Micke! :) Kram

Men det är ju skönt du är frisk också nu då! :o
Och att livet rullar på.
Ja, jag springer då på möten och tänker så fortsätta. Åker till Götet i veckan igen.
Må gott och var rädd om dig.
Kram från Rödtotten.

#3 - - Anna:

Hej!
Kul att knyta kontakten med gamla kompisar och jag tycker du ska vara dig själv och tala om att du inte dricker alkohol. Du behöver inte tala om varför. Eller välj att säga en sida av sanningen, den som känns OK att visa. är de goa kompisar accepterar de dig som du är och vad kan vara bättre att ha i kompisgänget än en kul chaufför?
Huvudsaken är ju att du inte tror att du är så "frisk" att du i alla lägen klarar dig utan stöd och att du börjar smaka lite smått. Där är den stora faran.
Lycka till!
Anna!

#4 - - Anna:

Nu när midsommar har varit och jag inte sett några inlägg i din blogg kan jag inte hjälpa att oron smyger sig på...

Hoppas du har det så toppen som du hade när du "slutade" blogga!

Kram

Anna

Till top