Sjuk....

2007 / Permalink / 4
......eller frisk.
Är nog frisk nu.......*ler*
Ä r nog inte det.
På mötet igår pratade vi om att släppa taget, ge över sig till gud.
Har svårt där.
Gud och jag e inte riktigt överens.
Han påstår att han finns, jag tror motsatsen.
Men spelar egentligen ingen roll.
det viktiga är att släppa taget inse att jag inte är allvetande och att andra har något att säga mig.
Min högre makt.
Har inte funderat så mycket på vad den egentligen är, finns bara där på ngt sätt.
Men är inte så viktigt för mig.
Det viktika är att finna kraft att vara nykter...en dag i taget.
Den kraften finns så är väl bra då......eller?

Ensamheten dånar kring mig.
Är ensam.
Har inga kompisar.
Har bara arbetet.
Fast funkar ju bra, börjar 6 på morgonen och håller på till 7 på kvällen.
Behöver ju inte så många kompisar då.
Men är det rätt att dränka sig i jobb?
Ja kanske, vad är alternativet?
För mig..
Vet vad alternativet borde vara men det är inte så för mig.
Borde vara att umgås med kamrater och ha en givande fritid.
Men har inte det.
HAr inte kamrater.
Å egentligen, om ärligheten skall fram, inget större intresse i att träffa männisor över en fika.
Blir ju lätt fika, eller käk om man träffas.
Är inte bekväm riktigt då.
Gillar inte att sitta å prata för mycket, pratar ju bara runt om väder och grannen.
Vill hellre ha aktivitet att göra....
Flygningne va bra, men på förekommen anledning så skall jag nog avstå från den aktiviteten en stund.
Vad göra istället?
Torka prästkragar och sätta i ett album?
Är inte riktigt min grej.
Svårt att hitta en sak, intresse som lockar mig och samtidigt ger lite socialt umgänge.

Under tiden jag klurar på det är kanske arbete en bra sak för mig.
Se till att firman blir stabil.
Skapa en grund att utgå från.
Arbeta på och göra mig lite överflödig, få loss egen tid.
Lättare sagt än gjort det här....
#1 - - micke:

Känner igen det där, har bara ett fåtal vänner själv, en från förr och två nya, har svårt för att släppa människor intill mig så där som man måste göra för att kunna bli vänner!
Är väl lite av en ensamvarg när det gäller just kamratskap!
Umgås gärna med människor på jobb eller dyligt, men efter det så är det raka vägen hem igen!
Kompisar är ju en sak, men vänner, det är svårare det!!
Funderar på om detta kommer sig av mitt förflutna, men ärligt talat tror jag att jag är född sån! vet inte riktigt!!
Men jag trivs med det!!!
ha de gott!

#2 - - Mona:

Jag känner också igen det där som ni skriver om. I synnerhet i denna tid när det så ofta talas om "vänner", man umgås med vänner, man träffar vänner, fr a ungdomar pratar mycket om det. Jag har funderat ibland om det är något fel på mig som inte har så många vänner. Jag har lätt för att prata med folk och har ofta folk omkring mig men trivs bäst ensam med mina hundar. Jag har också funderat om det beror på mitt förflutna men tror att det nog är medfött. På den tiden jag drack ville jag alltid ha folk omkring mig men numera står jag ut med mig själv och trivs ensam.

#3 - - Jan-Erik:

Tips: Läs vad AA:s program säger om vår sjukdom och om vårt sätt att förhålla sig till världen. Har du
inte boken hemma, så kan du lyssna här: aaintoaction.se
Kör hårt!
Jan-Erik, tillfrisknat gammalt fyllo

#4 - - Judith45:

Hej och tack för en bra blogg. Har precis hittat hit och kommer läsa mer allt eftersom. Själv är jag en medberoende! Jag är "sjuk" jag med. Samma sjukdom nästan.
Ensamheten har tagit ett stort fäste i mitt liv. Inte bra men tack vare att jag vågade gå till Al-Anon till slut så ändrades det till det bättre. En bra sponsor blev min vän och till slut insåg jag att jag också var en beroende. Beroende av mycket visserligen (kärlek, vänner osv.) men att jag dövade smärta med legala tabletter. Isolering blev min vardag med självömkan som största morot för dagen. hmmm...Nu har jag så sakta börjat tänka annorlunda. Och så är jag vetgirig för att försöka förstå. Går ofta på öppna AA.

Må gott och sköt om dig. Kram.

Till top