Slår mig....

2007 / Permalink / 2
....ibland
Jag e inte bakfull.
Vad skönt de e.
Vilken känsla egentligen.
Slippa dessa eviga bakrus.
I morse va jag ute me bilen en sväng å då slog det mig.
Faan, é ju nykter.
Kan köra bil när jag vill.
Är inte alla förunnat.
Hörde på radion att dom nog tror att de e många som kanske inte så ok men kör ändå.
Lösningen, alkolås.
Jaha, vad enkelt.
Att dom inte lagt in det innan......
Som att ösa ur en läckande båt med sil.
Nog bättre att täta båten.
Men nu ska ja inet vara sån.
Ska vara nöjd samhällsmedborgare i lyckans land.
Men börjar allt se att riktigt så bra är det inte med allt i vårt samhälle.
Är mycke saker som får mig att tro att det finns många som inte mår så bra.
Tycker det händer så många konstiga saker.
Inte bara brott å så, utan även regeringfjantar med små girigaffärer.
Girigheten är som en varböld.
Läste på behandlingshemmet om dom 7 dödssynderna.
Ligger allt en hel del i dom.
Där står girighet med.
Tror inte på egoism och girighet.
Fast egentligen skiter jag i det, bryr mig inte, eller rättare, försöker att inte bry mig.
Skapar det jag vill av mitt liv.
Men ibland slår det mig.......
Trodde att jag va sjukast coh den som skapade problem, å visst så var det, men är inte ensam.
Å när alkoholen försvann ur mitt liv slutade jag skapa problem för andra.
Nåja, ska inte bli ngn samhällsdebatör......*ler*....ska bara försöka hålla mig nykter idag.
Idag är det AA möte.
Ska gå.
Ta med hunden å få lite kaffe och kankse en go bulle.
Åsså det viktigaste, få med mig lite kraft att orka, vilja vara nykter några dagar till.....

Kram på er
#1 - - Micke:

Kramen tillbaka kommer här!!
:)

#2 - - Judith45:

Jag kommer nyss hem från ett super bra NA möte. Hoppas du haft ett minst lika bra AA möte. Du och jycken. Mina kissar måste jag lämna hemma då. :o
Kanske bäst...;)

Kram från Judith

Till top