migrän går nog att framkallas....

2007 / Permalink / 0
.....bara att lyssna på den objektiva lokalradion i mitt område.
Den objektiva lokalradion väljer att låta en representant för det nya "innepartiet" Fi, få spy ur sig sin livsbitterhet i direktsändning.
Brukar sällan eller aldrig bry mig så mycket om sånt, men sitter ju framför min burk med en liten hörsnäcka och denna gång fastnade jag tyvärr.
Fär nästan migrän på dessa kärringjävlar.
Å programledaren, självklart en frånskild bitter kvinna 40+, tar bitterkvisten på fullaste allvar.
Dom är lite förvånade att dom bara fått drygt 1% i valet, är åxå förvånad att dom fick någon röst alls...
Bitterkvisten spyr galla över folkhemmet och kärnfamiljen, den är omodern och inte relevant i dagens samhälle.
Familjen är det farligaste stället att vistas på.
Där finns dom stackars förtryckta kvinnorna släpandes, hukandes, bärandes hinkar med vatten och skurar golv alltmedans familjetyrannen, mannen, sitter med brynja och öl i soffan och skriker kommandon. Vägrar den stackars kvinnan något av hustyrannens invigelser, pryglas hon.
Allt enligt det medeltida regelverk som idag råder i det främmande landet "familjen".
Orkar och ids inte kommentera mer om denna bitterkärring.
Det finns ju ett annat parti, som åxå ligger i marginalen och har liknande åsikter, fast i omvänd form.
Kanske därifrån detta Fittstim, fått sin inspiration, nazismen.
Bara att ta deras åsikter rakt av, spegla ändra lite åsså kommer ett färdigt fittprogram ut.
Du är jättedum, du är fel.
Jag däremot är jättebra och kräver respekt, säger du emot så gömmer jag mig bakom floskler och attackerar dig din lilla lipsill med snopp.

Funderar på hur ofta det andra partiet får höras i radio oemotsagda. Personligen vill jag inte höra någon av dom, å särskilt inte oemotsagda.

Måste sluta att lyssna på rappakalja..........

Ska försöka att vidare hålla mig borta från dessa resonemang, men det är inte lätt.....
Vad tar man mot migrän?
Till top