I dag...

2006 / Permalink / 0
...åker sonen på kurs.
Ska lära sig lite om saker och ting som vi säljer fungerar.
Känns lite trist att inte jag kan åka med.
Eller så är det att jag inte har kollen som stör  mig.
Måste ju ha koll på allt......
Fast, nä, tror att han fixar detta också med marginal. Han har blivit både intreserad och ansvarstagande.

På mässan blev jag ju sunkigt behandad av en av mina leverantörer. Det var säljaren som gillar att vara lite stor på jorden. Igår kom ett brev från hans chef, där han skrivit till mig och tyckte att förra året varit extremt bra och tackade för ett gott samarbete.
Blev glad, eller rättare sagt, det passar mig ypperligt.
Är ju i alla fall så pass med att jag inser att det är affärer och vår kontakt är i syfte av just affärer, inte bli kompisar.
Säljaren däremot, han har i och med mässan satt sig i en situation som han framledes kommer att få lite svårigheter med. Blev mäkta irriterad av hans beteende och hade turen, möjligheten, försynen att kunna hålla käften. Låta honom trampa in i sitt klaver alldeles själv. Behöver inte ruva på hämnd eller så, men som man ropar får man svar.
Ska vid lämpligt tillfälle svara säljaren på lämpligt sätt.
Känns i alla fall skönt att det endast är säljarens personliga beteende, affärerna med företaget är utan gnissel. Det är trots allt chefen som bestämmer och inte någon sprättig säljare.
Fast har räknat ut vad det beror på nu.
Säljaren gillar inte att jag inte gör precis som han tycker.
Men som sagt, hans chef och jag är på god fot med varandra, vilket inte gynnar säljaren framledes.

Sonen kommer att träffa honom idag, men även sonen tyckte att han va en sprätt.
Tycker att det är rätt gott att sitta där jag sitter idag......
Till top