Det e möcke nu

2006 / Permalink / 2
Vad slitit det blev.
HAr jobbat som en gnu, hur möcke dom jobbar vet jag inte, men jag har gjort rätt för mig.
Det tragiska är att det blir ingen lön över till mig i år.......heller.
Vi har haft fullt att göra hela säsongen, sålt bra och så.
Men efter skatter, försäkringar, moms osv.....så blidde det inget kvar .....vad blidde det då då....?

Min revisor var inte så imponerad, vi har ökat omsättningen med det dubbla, även marginalerna är ökade, men det räcker inte. Räcker bara till skatter å sånt.
trist.
Han som jag anställde blir nu utan jobb och verksamheten kommer att gå ner så jag klarar allt själv, det är enda sättet att få ekonomi i det hela.
Nu förstår jag på de hårda vägen varför det tar så lång tid att få igång ett företag.

Men vad spelar väl det för roll egentligen, jag har min nykterhet och kan göra vad jag vill.
Är ju fri att ta ett annat jobb om jag vill, har fått lite förfrågan, men jag väljer att driva mitt eget.

Ska börja skriva mer framöver, men får ta det viktigaste först......nykterheten, arbete.......åsså E såklart...å hunden...
Vi hörs...

#1 - - Lasse:

kul att höra att du vaknat till på nätet, trist att det inte blir några pengar kvar. Är din revisor något att ha eller?
Själv har jag nu varit på möten och skaffat sponsor så jag vill tro att jag insett allvaret i min belägenhet nu.
Hälsningar
Torktumlaren

#2 - - Micke:

Har också min nykterhet i behåll, men går ej på na/aa vilket resulterat i att jag tappat lite av ödmjukheten inför livet. Hörde dock en lifestory genom min skola, nån redovisning, som tog ner mig på jorden egen. Lätt att bli lite kaxig o så när man varit drogfri en längre tid. Funderar på att börja med möten i alla fall, för säkerhets skull. Ha de bra

Till top