En bra helg va det...

2006 / Permalink / 0
I helgen var det fint väder. Solen stekte min något korpulenta kropp.
klippte gräset.
Odlade en rabatt.
Revisorn var här och talade om att det trots allt ser ganska ljust ut med firman. Han viil i alla fall inte lägga ner idag. Det är ju bra det.
Vi tog en tur i cabben. Hämtade jord i påsar och fyllde hela baksätet.
Jag köpte nya skor och byxor.
E och jag har det bättre nu, hon har börjat komma upp på banan lite. Eller så är det solen som värmer oss i själen.
På söndag kväll åkte jag till mitt gamla behandlingshem. Speciell känsla att se byggnaden. Blir så påtagligt, jobbigt, men bra för mig att göra detta.
Ämnet var som vanligt hur göra när man kommer hem från behandlingen.
Hur gjorde jag?
Berättade lite om mig själv, mitt sätt att dricka och hur jag slutligen hamna de på denna ändstation.
Berättqde om vägen tillbaka till livet. Hur jag nu har påbörjat min väg tillbaka.
Berättade om E, firman, bilen, huset, hunden osv.
-Du har haft tur du, var det någon som sa.
Normalt sett så kan jag tycka det, men svarade.
-Tur har inget med detta att göra. Allt jag har eller inte har har jag skälv skapat genom att aktivt göra val.
-Jamen alla kan väl inte bara starta en firma....
-vem hindrar dig??, frågade jag lite lite vasst.
Dom flesta i gruppen höll med mig om att det är vi själva som skapar det vi har, eller inte har.
Jag förklarade utifrån mitt sätt att se det,  att det spelar egentligen ingen roll vad det är man skapar.
För mig var det en firma som hägrade, för någon annan något annat. Fritid eller spela fiol, det är inte vad vi skapar eller gör, det är att vi skapar och gör saker.
Jag tror tillfullo att det är viktigt att skapa något av nykterheten, det är i alla fall så för mig.
För mig är det viktigt att "ta tillbaka" , ta det som Kung Alkhol förvägrat mig att få.
MEN......det enda av värde som jag har är min nykterhet.
Idag.
Imorgon får jag se, kanske ska ta mig en fylla, eller kanske inte....
Inget som jag behöver bekymra mig om idag, för det är endast idag som spelar någon roll.

Till top