Dag 52

2003 / Permalink / 0
Vaknar hos E.
Känner mig ganska bra till mods, trots besök av några bekanta hjärnspöken under natten.
Läser i min nya bok, Dagens reflektioner.
Har svårt med minnet. Minns inte enkla saker, härom dagen mindes jag inte vad E hette i efternamn. Läser dagens visa ord.
Orden fastnar inte i mig, ska läsa dom om igen senare.
På väg in till jobbet blir jag full av trots. Jag ska trotsa denna djävul.
Jag ska skapa mig ett liv utan Kung Alkohol.
Ska snuva honom på glädjen att se mig falla ner i hans sörjiga svarta hål.
Ska kämpa som den drunknande jag är, för att ta skapa mig ett liv värt att leva.
Jag älskade mitt liv. Jag älskar mitt liv. MITT liv, inte sörjan alkoholen skapar i något livssurrogat.
Mitt liv. 
Ska ha tillbaka mitt liv. Ta hit mitt liv nu. Tankarna virvlar. Sansar mig.
Tänker på mina kloka vänner, som jag ibland uppfattar irriterande, ta det lugnt .
Ta det lugnt.
Ska ha tillbaka mitt liv, men kan vänta några dagar till.
Har också tålamod. 
Alkoholen är listig, falsk och stark. Ska också vara listig.
Visa tålamod. Ska samla mig och tillsammans med mina vänner bli stark och få de redskap jag behöver för att klara att ta kunna skapa mig ett liv värt att leva.
Mitt ensamma korståg får anstå.
Samlar ihop mig och går in på jobbet.
Huruvida jag gör ett jobb värt namnet får andra bedöma. Men vore jag arbetsgivare skulle jag vägra ge en enda krona för det jag utfört idag. Är nöjd med att inte ha berättat något på jobbet. Skulle det komma ut hur det är med mig så skulle det sluta med att jag får gå hem. Sparken, det vil jag inte.
Härdar ut och spelar frisk.

Till top