Dag 226

2003 / Permalink / 0
Vaknar hos E. Hon é skum.
Lånar hennes bil och hon tar min. Hoppas att få ordning på den nu.
Hon ska lämna in den. Vore skönt att få back på den igen. Dom ska även sätta in motorvärmare. 
Funderar över min situation just nu.
Ska fokusera på att skaffa hund. Något som jag länge har velat ha.
Ska ju leva nykter och kommer att kunna ha hund framöver. Har alltid velat ha hund. Men som tur är avstått. Är ett välkänt grepp i tillfrisknandet. Men det är ju en bit dit.
Pratade med J från hemmet på telefon, ska inte bli lika programbunden.
Vill kunna vara lite ”friare”. Tycker att det här med att låta andra göra som dom vill kan bli ”låt gå ” mentalitet. Vill ha svar inte bara hummanden. Ett rakt svar med en genomtänkt ställningstagande uppskattar jag.
Gillar inte det där tysta ”jag hade inte gjort så” mentaliteten.
Men det är min uppfattning.
I morgon är det eftervård i ny grupp. Hoppas att den blir bättre.
Har fanimej inte tid att vara där om det inte é ok. Så är det bara.
Åker hellre på ett AA möte extra i veckan.
Men nu ser jag positivt på detta och hoppas att det blir bra.
Det blir det nog.
Till top