Sicket firande sedndårå....

2005 / Permalink / 0
Livet är bra konstigt ändå.
Årsdagen passerades igår.
Hade nästan glömt bort den, men kom ihåg för jag läste datumet på en faktura.
skumt.
Den här dagen skulle ju vara så speciell.
så stor.
Så viktig.
Men den är som alla andra dager.
Firar endast med att gå på AA och dela om det som varit positivt.
Inga problem utan fokuserar min delning på det positiva.
Igår var jag och en AA vän i en ny grupp i grannstaden.
en gubbe va inte nykter.........hmmmm
Varför går man på AA mäöte om man är full??
hur kul kan det vara??
Skulle aldrig falla mig in.......sitta där och ha druckit.....näää, nog för att jag inte är den mest begåvade varelsen här på jorden, men jag hade nog valt en pub eller soffan hemma istället.
Ja ja, inte mitt bekymmer.....men fattar det bara inte.

Delade om hur mitt liv ändrats sedan jag nyktrade till.
Tänk själv, jag mitt gamla råfyllo.....har varit nykter i 3år......så lång tid finns inte....
Jag som inte ens klrade 10 dagar utan att dricka innan.
Jag har nu varit alkoholfri i 3 år.......helt otroligt.....
Jag har sluppit att spy en enda gång, inga minnesluckor, inga idiotlögner....vad enkelt det har varit.
Jaha ja visst jag.....enkelt va det ja.....nåja, det kunde ha varit värre i alla fall...

Min gamla chef ringde igår.
Han sa att jag ju inte gjort det precis enkelt för mig i det nya nyktra livet.
Tyckte att jag stått på lite hårt.
Tänkte på det efteråt.
Ja, jag har stått på.
Sprang GT varvet i ganska dåligt skick.
startade firman i kanske inte bästa läge, och fick lite problem.
Men....
Samtidigt har jag lärt den här jävla kroppen att det är jag som bestämmer.
Inte suget eller annat skit.
Jag bestämmer att jag skall springa GT varvet, då är det bara att masa sig runt....punkt.
Jag har befälet nu.....jag bestämmer.
Inget jävla sug eller annat trams ska någonsin få ta mig i besittning igen.
Å passar sigf inte kropphelvetet då springer jag Stockholm maraton, få se vad den tycker om det......
Å firman startade jag ........kan se idag att det nog är av ren revanschlusta.
Revansch på livet.
Revansch......
Vill kunna se mig själv i spegeln och i min själ anse att det var spriten som gjorde mig till förlorare.
Spriten tog mitt liv ifrån mig.
Spriten var det onda.
Utan sprit är jag en bra kille.
Vill i hela min uppenbarelse att människors omdöme om mig är att när spriten försvann så var det ju faktiskt en hygglig prick. En riktig kille.
Spriten gjorde mig till ett svin.
detta driver mig.
Driver....va fan jag har det ju bättre än jag någonsin kunnat drömma om.
Vaknar för tidigt varje morgon och är ivrig ur sängen.
Vill iväg till livet.
Vill leva, en dag till.
Gillar livet.
å det e väl det det går ut på......att vara ivrig ur sängen till en ny dag att fylla med något vettigt.



Till top