Det är....

2016 / Permalink / 0
...ändå fachinerande att leva nykter
Roligt och duktigt och fint och bra och det där
Men yrar runt i ekkorhjulet ändå på någe vis
Arbeta sova skita, arbeta sova skita........
Så blir det
Så är livet
Är det?
Ja om man vill är det d
Jag har bestämt mig för att lägga av om 5 år
Om 5 år, då slutar jag arbeta, planerar för det ....intensivt
Om 5 år blir jag luffare, dagdrivare
Ska inte jobba mer i mitt liv
Då har jag jobbat utan avbrott heltid i 45 år
Tanken svindlar
45 års heltidsarbete
Då jag utbildade mig arbetade jag heltid natt, på 80-talet hade jag minst 2 arbeten hela tiden
Har alltid låtit arbetet styra mitt liv
Men nu, nu skiter jag i det
Om 5 år eller drygt 5 år,
September 2020, då lägger jag av
Kommer att få det lite segt med pengar osv, men får min frihet
styra min dag, vara ledig
Åka lite moppe, fiska......och det viktigaste av all är förhoppningsvis farfar då.....
Jag fick det roligaste besked jag fått på decenier, sonen har äntligen fått till det och hans tjej är gravid, väldigt väldigt tidigt ännu, så vågar inte riktigt, men hoppas.
Har haft llite på känn, fast vet inte om jag längtat och tvingat fram känslan av att känna på mig, men om allt funkar blir jag farfar
Farfar.....låter kanske visset, men för mig ör det stort, riktigt stort,å bara glädje, fantastiskt roligt, blir lite tårögd och varm inombords, det var helt klart värt att bli nykter enkom för att få uppleva detta, tänk då när den lille kommer....... då ......då kommer jag att ha tid för den lille, gå på upptäcksfärd i skogen, dricka varm choklad och lyssna på alla klurigheter ett barn funderar på, lära lille att åka skidor, simma, cykla på utflykt titta på skalbaggar och samla kapsyler, spännande picnickar ända borta vid skogsbrynet, paddla kanot och få upp världens största fisk
Vore så otroligt kul att få tid och möjlighet att bry sig på riktigt om en liten knodd
Hade jag inte nykrat till hade jag inte funnits här nu, hade förmodligen varit nergrävd, eller skakat omkring som en spillra, jag hade absolut inte varit här. Men nu e ja d..........

Är man förälder har man ingen tid, är man farfar har man bara tid
Tid att lyssna och sätta på det dära plåstret på köttsåret stort som ett nålshuvud......
Så gjorde min farfar, han hade tid
Min pappa hade ingen tid.......förrän jag fick barn, då plötsligt fanns det all tid i världen att lyssna och finnas
Jag är lyckligt lottad
Jag finns, jag är nykter och jag vill finnas
Vill se
Vill uppleva saker
Arbete och konsumtion skall inte få styra längre
Ska bara säkra mig lite så jag inte hamnar på bar backe
Men är en bit på väg
Har kommit en bit och snart kan jag se fram emot att vara fri
Ledig

Å sen dör jag.............. :)
Totalt meningslöst alltså......... tur att man inte vet, att man inte har facit.


Till top