Förra...

2014 / Permalink / 0
...veckan va ja på besök i min gamla hemmagrupp
Märkligt att vara där
Så hemma men ändå så ovant
Alla gamla fanns där åsså några nya
Kom en helt ny och då inser jag hur länge sedan det var jag var ny i AA
det är snart 12 år sedan nu
Det är en lång tid
Jag har valt att inte ta något återfall och det valet är jag nöjd med
Kanske väljer jag att göra det framöver, men inte idag, imorgon får jag se
Men har inte tid med sprit numer
Har andra saker som är viktiga
Viktigare än sprit
Att leva
Att ha det gött
Att träna
Att må bra
Behöver inte ligga bakis
Det känns lite onödigt
Känns avlägset idag
kan eg inte fatta att alkoholen hade sånt grepp över mig
Vad var det i alkoholen jag gillade egentligen, gillade så mycket att det jag valde bort att leva gött
Valde bort att må bra
Det är konstigt
Blir konstigare för varje år som jag är nykter
Inser det värdelösa med alkohol, men ändå
Fast jag vet och har känt på konsekvenserna av alkohol kan ja ginte säga att jag kommer att vara nykter resten av livet
Vet inte ens om jag som intention att vara nykter resten av livet
Fast egentligen spelar det inte någo roll
Bara jag är bestämd i att vara nykter idag så räcker det
Det har räckt i över 11år
Så det får vara så
Till top