Idag....

2014 / Permalink / 0
...skall jag sluta tidigare
Skall åka hem till min ljuva duva
Är ledig imorgon
Vi skall hämta vagnen och ställa upp den för sommaren
Har hittat en jättefin camping där vi kan ha det skönt på helger och ledigheter, är visserligen en bit hemifrån
Men det är ju jag åxå i veckorna så det kanske jämnar ut sig
HUr som så är det en toppcamping
Verkar bli kanon
Vi ska vara där i helgen, det vet man, det ska ju snöa i helgen....
Förra helgen var det kanonväder
nu ska vi ut å rota runt med vagnen, sätta upp tält...kanske sätta upp tält......såklart blir det snöglopp
Men det spelar ingen roll
Jag installerar teven och lägger mig på sängen o kollar på film istället, det funkar det åxå........
En påse godis, bra film och goding..........ja då blir det bra ändå
Den enda som med missnöje kommer uppleva helgen är väl vovven, vilken oftast har en del att invända på alla aktiviteter vi företar oss
Han har en förmåga att anse det för lite av skogspromenader om vi skulle bo i skogen....
Förra helgen var han rolig
Vi var ute och gick och kom fram till ett fågelskådartorn
Tornet var nog 15m högt och min ljuva duva trampade uppför den branta stegen.
Efter rantar hunden upp
15 m rakt upp utana tt tveka
Han som inte ens vill gå upp på trappen för att det är för högt.
Men nu
Utan att blinka rätt upp bara
Ja ja ....jag antog att jag skulle bli tvungen att bära honom ner
Men nädå
Huvudstupa rakt ner utan att blinka
Underligt minst sagt
Men sån e han
egensinnig
Höjdrädd.......ibland
Detta gäller även hans skotträdsla
Han blir så jätterädd då det smäller......sen liksom tröttnar han på att vara rädd och går o lägger sig sitället
Underlig vovve denna Herr B
Till top