Det tar sig

2014 / Permalink / 0
I morse 90,9 kg
nu närmar det sig 10 kilo
Känns bra igen....eller bättre iaf

sprang i Onsdags, men fick riktigt ont i hälsenan, det var inte topp
Måste vila
Inte bra alls
Har ett springlopp på jobbet i slutet av april som jag är anmäld till
En stafett
Vi har ett lag på jobbet som ska springa och där är jag den svaga länken, alla laddar stenhårt inför loppet
Åsså kan jag inte träna
Inte bra
Jobbigt att vara den som sänker laget
Men, det är ju några veckor kvar så lär väl hinna
Kanske
Fast går jag ner i vikt så gör det lika mycket eller mer på sluttiden så.........

Har anmält mig till gbg varvet och Lidingöloppet
Ska anmäla mig till vasaloppet
Så ett år framåt blir det till att träna och INTE gå upp i vikt igen
Gillar att ha mål att träna inför
Lidingöloppet är riktigt tufft, men ska ta det lite soft inte vinna direkt...
Men det duger inte att gå omkring o halta med öm hälsena, inte alls
Tar det lugnt så jag inte skadar mig
Men det börjar bli roligt att springa nu
Börjar närma mig lite flyt i löpningen, det är inte så tungt
Löper ganska lätt 8 km nu
Med lite mer träning springer jag snart milen på timmen, vilket är målet, dit är det nära
Sedan gäller det att kunna hålla det tempot en bit till
Fast jag har ganska lätt för att orka, det är värre med farten, är en usel löpare egentligen, har svårt att springa sådär fort som en del kan
Men takten 1 mil i timmen, den lunken passar mig
Målet på gbgvarvet är 2 timmar, vilket jag kommer få svårt att ta, men målet är satt, ska göra ett seriöst försök på 2h
Lidingöloppet vet jag inte än
Är ett helt annat lopp och måste träna på ett annat sätt inför det
Men som jag lärt mig
En Sak I Taget
Företagsloppet, jag börjar där
Skall springa en mil på under timmen....59 minuter är under timmen....det är målet
1 mil under timmen
Till top