Nu....

2014 / Permalink / 0
...är jag svensson
Fyllesvensson förvisso, men ändå
Nu har vi köpt husvagn
Skaffat oss en årsplats vid en strand på en camping
riktigt härlig camping
Bor ju numer i lägenhet och inte utan att det ibland känns lite trångt och instängt
Vi har pratat länge om att skaffa husvagn, eller egentligen ville vi ha en husbil, men prislappen var inte riktigt anpassat för ett gammalt fyllo som lagt merparten av mitt livs besparingar på krogen, dyra pilsner och dåligt vin och annat sus och dus
Så prisbilden på en vettig husbil var lite i överkant
Husvagnar finns i alla olika prislägen och till slut hittade vi en som påassade vår inte alltför överdådiga ekonomi
Åsså en campingplats
En riktigt fin plats
Bara några meter från stranden
Med utsikt över en sjö, lagom nära grannar
För oss helt perfekt
Visst, såklart var väl priset för just den platsen i överkant, men va faan, jag super ju inte längre och ser jag det så så går jag med vinst
Jag räknade ut att jag la ca 6000 kr i månaden på sprit, till detta tillkommer dåligt leverne som inte heller är helt gratis
Så detta med plats och vagn är riktigt billigt om jag nu ser lite mer objektivt på det hela
Hur som
Till sommaren har vi ett riktigt fint ställe att vara på
Vi kommer att vara där hela semestern och bara ta det soft
Bygga staket och sätta blommor och bete oss som riktiga svenssons, förutom kvällsfyllan då, den blir det inte så mycket med, men grilla
Fan vad jag ska grilla
Har ögonen på en gasolgrill med allt, en värstinggrill
Såklart
Kan ju som vanligt inte ta det soft och bara ha en kolgrill, men va faan
Ska bygga ett riktigt fint utekök och fixa mat ute heöa säsongen
Ser fram emot sommaren med min lilla ljuva duva och herr B.
Det ska bli en bra sommar
En riktig sommar
Kanske kan jag äntligen softa ner mig och ta det lugnt, njuta av livet lite
Det har varit en lång väg på väg mot nykterhet, med många klavertramp och mindre bra saker, men jag har gnessat på
Försökt att bli en bättre människa
Nu tycker jag att jag i alla fall hjälpligt fungerar
Är väl ingen toppmedborgare, men jag gör inga klantiga saker, ställer inte till det för mig, gör inget som jag behöver ångra
Inte idag
Inte igår
Så livet har blivit enklare
Har en lång bit kvar av tillfrisknande, men känner att jag nu kan börja njuta av livet så smått
Få lite lugn i själen
Tillåta mig att softa
Detta med husvagnen är ett första steg
Ska bli så skönt att få ett ställe som blir en oas av otvång, ett ställe där ledighet och rekreation är huvudsyftet
Träna, paddla kanot, titta på film regninga dagar, pyssla i uteköket
Tvinga i hunden i sjön
Han hatar att bada..........
Till top