Man....

2014 / Permalink / 0
...e en svag människa
Ett vrak
En viljelös lallare....
Igår, efter en veckas kämpande föll habegäret, sockersuget, viljan, ja det mesta
Jag knatade iväg till affären och inhandlade mandelkubb och mjölk
Jag borde bara tagit en mandelkubb och ett glas mjölk
Men....som den syndare jag nu är ......ett paket mandelkubb och en liter mjölk senare låg jag på min säng och njöt
Ja...vafan......man kan väl njuta när man ändå fallit i sockerfällan
Visst, jag straffades hårt på vågen idag.........men va fan....så får det vara

Lite allvarligare tankar kom ........ detta var svaghet för att jag bara kände för det, det var enkelt och jag gillade det
Det är lika enkelt med spriten......hmmmm
Vet att man inte bör men gör....
Nu har jag ingen önskan om brännvin....idag....men vad lätt det är att gå emot det jag bestämt, att falla
Dock är det en viss skillnad
Jag åker inte fast för rattfetma pga kubb o mjölk
Brännvinet ger helt andra konsekvenser......å det var inte brännvin detta gällde
Men visst.......tanken finns där.....vad lätt det är.....
Jag tror, har såklart ingen vetenskaplig undersökning till stöd, men jag tror fullt och fast att banta kan jag göra
Jag har varit nykter i över 10år, men som nynykter då ska man passa sig
Passa sig riktigt noga
En sån här känsla hade kunna dra iväg med otroliga konsekvenser då jag var nynykter
Idag bryr jag mig inte
Jag njöt av mina kubb o mjälk, det var jättegott
Jag har inga som heöst samvetskvaö eller känner någon ånger
Men känslan av att bryta det jag tänkt göra
Hade planerat nutrilet, men valde kubb
Kan, om man är nynykter, sprida iväg sig och bli allvar
Så, det är skönt att ha dom här åren i bakfickan, så jag inte riskerar att trampa i klaveret på riktigt
För den känslan har jag inte, inte igår och inte idag...imorgon vet jag inte, men det har jag ju aldrig vetet så.......
Till top