Idag....

2014 / Permalink / 2
...kom det en överviktig kvinna fram till mig Hon började prata om bantning med mig Hon visste massor om bantning Hon har bantat i flera år Hon gav mg massa tips Jag skulle äta si och mellanmål och massa saker Akta mig för att svälta kroppen Pulver var inte bra och bla bla bla Hon har bantat i flera år och är en riktig fettpärla Så allt hon sa vänder jag på Då blir det precis så som jag gör nu Det kommer att funka Det funkar ju Har gått ner 5, nästan 6 kilo på drygt en månad Hon har gått upp de senaste åren Alltså......inget att tro på En sak förbryllar mig dock Varför ör det massa människor som är feta som har i deras tycke bästa tipsen? Dom borde ju istället göra som jag och gå ner i vikt Men det törs man ju inte säga Jag har läst på en del Det är en ganska enkel ekvation Om jag gör av med mer Kcal än jag stoppar i mig, då går jag ner i vikt Hur man än vrider och vänder på det så är det så för alla Om jag ligger helt still i min säng och inte rör mig alls, förbränner min kropp ca 1800 kcal på ett dygn Om jag då äter 1700kcal, går jag alltså ner i vikt Enkelt Men så jävla svårt att hålla om man inte räknar och är nogsam och har diciplin Det har man u normalt inte, man bryr sig inte utan tuggar på och sakta går jag upp i vikt Jag skall under normala förhållanden få i mig ca 2200 kcal om dagen Jag äter mer normal Nu vet jag vad jag stoppar i mig Vet hur mycket kcal det går åt på imna joggingrundor och stavgångar osv Sedan vet jag hur mycket jag stoppar i mig Och jag går ner i vikt Nu har jag på mitt alkisvis såklart speedat upp det hela och ligger minus på ca 500 kcal varje dag Alltså under 1800 som är det planerade för att väga 80kg 17 maj då göteborgvarvet går Men jag hade inte förväntat mig något annat Varför ta det lugnt när man kan stressa....... Måste ju bevisa att jag är alkis om inte annat inför mig själv....... Ja ja Det funkar och jag tappar fett så då är det väl bra då......
#1 - - Anonym:

Det finns alltid nån som vet bäst....tror dom....:o0

#2 - - Anonym:

Märkligt ändå....att vilt främmande människor kommer fram och pratar bantning....när vi knappt hälsar på varandra på bussen....

Till top