Regnet öser ner i pannan...

2014 / Permalink / 0
Undrar om gudarna har ett straffsystem
några dagars sol och härligt väder straffas med ett antal månader av regn motvind och allmän motgång
I helgen sjönk min båt
Inte utan att tålamodet prövades lite extra
Fick ta ett bad
15 grader i vattnent, hällregn, kraftig vind
Vattenivån hade ökat så jag bottnade knappt när jag skulle få loss båtskrället
Att sedan dra upp den så vi kunde börja ösa var inte helt lätt
Besök av någon snusförnuftig gubbe som kom med tips rosade tilldragelsen klart bergränsat.
Tur o medflyt är inget som direkt är givet i livet
Men igår kväll besökte jag mitt gamla behandlingshem som såndär gammal behandlad.
Då blir problemen i rätt proportion
Va spelar en båt på botten för roll när jag är nykter och kan göra något åt saken
Vore ju snuggt om jag dessutom skulle vara packad eller bakis
Då.....då hade det varit problem
Iaf hade båten legat kvar till jul.......minst

Så bakom molnen grå tappar lyser alltid en sol
Lyckosten småsten
Lyckofärg betonggrå
Till top