Lyckan är....

2013 / Permalink / 0
...total.
Nu är det klart
Vi fyllon kan dricka igen..........om vi dricker lite
Ett annat fyllo messade mig just, även han har tagit del av de nya rönen, dett låter kanon
Om vi bara dricker lite
Såklart gör vi det, inte mer än vi vill
Så vi pratade om att köpa en back bacardi för att åter få fukta våra torra läppar
Härliga proffessorer och förståsigpåare

Allvarligt
Vad är det dessa människor inte förstår?
Förstår dom inte att alkoholen förstör mitt förnufft?
Att om jag ricker, med de ädlaste tankarnaa, genuint medveten om att bara ta ett glas
Så slutar det med katastrof
Jag har provar så många gånger och kan med den surt förvärvade kunskapen påstå att vi, mina fyllekompisar och jag vi klarar inte ett glas.
Mest beror det på att vi egentligen inte vill ha ett glas, men även om vi skulle vilja så skulle det inte fungera
För oss är alkohol ett ämne som gör den mest intelligenta person totalt utan vett och sans.
Det värsta med dessa olika rön om att man dricka det, att vin är nyttigt å annat totalt verklighetsfrämmande påståenden riskerar mitt liv
Tänk om jag en svag dag tror på detta trams
Konsekvenserna skulle bli förödande
Sedan har jag en fundering
Vad är vinsten?
Anta, rent hypotetiskt att jag skulle klara att dricka EN öl, vad vinner jag då?
Blir jag lycklig?
Evigt välmående?
Eller vad?
Jag har så svårt att se någon vinst i att kunna ta EN öl eeler ETT glas vin
Så innan vi åbäkar oss och försöker komma åt alkoholen så kanske man skall fråga sig vad vinsten är
Om jag tränar får jag en sundare kropp, bättre sömn ja, ett välmåene
Men om jag dricker, vad får jag då?

Jag tror, utan att veta, att dessa proffessorer och förståsigpåare går ut med detta för att legimitera sin egen överkonsumtion av alkohol
På detta sätt kan dom fortsätta dra i sig i det fördolda
Någon annan orssak kan jag bara inte se
Jag har så svårt att tro på att proffessorer och andra förståsigpåare skulle vara så oroliga för att andra människor inte får uppleva de otroligt eftertraktade baksmällorna och nattliga köer till korvkiosken

Nä......
Detta är ett jävla skitpåstående...........
Till top