Märkligt ......

2013 / Permalink / 0
...hur likt det är att gå ner i vikt och nyktra till
Samma mantra
Bara idag, bara nu, tar det sedan
När jag bllir sugen på något, så låter jag mig tro att det är ok.....om en stund
Bara idag ska jag hålla i
Igår efter gymnastiken var jag riktigt trött
Men jag tänkte att bara idag ska jag gå en liten sväng
Bara dit fram, jag behöver inte gå fort, bara jag går och jag gick
Min lilla tur på typ 1km blev nästan 8km
Bitvis gick jag riktigt bra
Lockade mig själv med att när jag kommer hem ska jag äta något riktigt gott
Gick och handlade köttbullar och tänkte laga makaroner
Vilket kungligt avslut, detta förstjänade jag
MEN....stod med köttbullspåsen i köket
Sa till mig själv att det e ok att käka köttbullar, men inte just nu
Tar en sillsmörgås så äter jag om en stund
Detta skutade med att jag inte åt, utan följde min supersnåla Kcaldiet även igår
På exakt samma sätt gjorde jag med spriten
Såklart ficka jag dricka, men inte nu om en stund
Imorgon
Sedan
Men aldrig nu
Går j alltid att vänta en liten stund
Igår blev jag mätt och belåten OCH höll mig med god marginal under dagens Kcal
Vilket är målet i 2 veckor till
Då...om 2 veckor har jag gått ner 10kilo
Dvs 2 kilo i veckan
Bara genom att göra som jag alltid gör med alkohlen
Enkelt
Gör det enkelt
Det gör jag
Utan förbud, allt är tillåtet............om en stund....inte nu....
Funkar topp
Är glad för att fylleriet i alla fall har gett mig någonting vettigt
Till top