Lite....

2013 / Permalink / 0
....speciellt
I år längtar jag efter snö.
det har jag inte gjort sedan jag var barn
I helgen köpte jag längdskidor och skall anmäla mig till vasaloppet 2015
Så vill upp på skidorna nu
Prova mina nya
Ska bli så roligt att åka skidor igen, det har jag inte gjort på många år
Även det nöjet var något som kung alkohol tog ifrån mig
Jg höll i ett tag och åkte utför, men längdåkning togs jag ifrån
Nu ska jag ta tillbaka det
Men jag minns hur mysigt det var att åka i skogen, i tystnaden den friska luften, kylan som bet lite i kinderna, snön....och ibland solen
Det var en naturupplevelse
Men Kung Alkohol ansåg inte att jag skulle ha andra upplevelser än med honom, så skidåkningen las på hyllan
Jag tappade bort mina skidor och sedan blev det inget mer
Men nu
Nu har jag köpt nya.
Nu hoppas jag på att Kung alkohol inte tar mig innan snön kommer så jag åter får känna känslan, men vem vet
Han lurar bakom hörnen, på jobbet, på stan överallt finns hans kalla rike
Bidar sin tid
Men, det är inget jag oroar mig för idag
Idag är en dag utan Kung Alkohol och det kan han inte gör ett skit åt, imorgon får jag se
Men imorgon spelar ingen roll idag....så...varför oroa sig
Men vore lite kymigt om han tog mig nu
Nu när livet har blivit gott
Jag har ett bra liv nu, utan honom
Så vore snopet
Men å andra sidan, dessa år kan han aldrig ta ifrån mig.......aldrig någonsin, där går han bet den jävulen
Till top