Har.....

2013 / Permalink / 0
...vittring
Vittring på att bli skuldfri
Nästa år är hur som helst sista året som konkursen kommer att kosta mig pengar
Men
Funderar på att öka takten
Bli av med skulderna
Det skulle vara så skönt
Känna mig fri
Äntligen fri
Alkoholens boja känner jag inte av längre, men känner mig såklart fjättrad vid det ekonomiska
Är tungt att varje månad ta en anseenlig del och lägga på ingenting
Tungt
Men nu har jag lite marginal
Lite
Skulle kunna vara skuldfri i April om jag kämpar lite
Tänk känslan av att göra sista avbetalningen och sedan vara fri
Vittring på frihet
Har varit en krokig väg vad gäller ekonomin sedan jag bröt med Kung Alkohol, han hade inga skrupler, han tog allt jag ägde och en hel del till Dagen då jag nyktrade till var jag satt i skuld med dryga 360 000.
Men sedan något år efter var jag skuldfri, men tog lån på firman
Nu är det dax att avsluta veleriet och börja agera som vuxen
Ha en balanserad ekonomi
Inga mer chanstagningar
Inga mer smarta affärer
Inte mer
Tiden har börjat rinna ut för mig
Jag vill ju inte jobba till jag blir 65 pga av skulder
Nä......frihet är att vara utan skuld
Det kommer jag att bli 2014 hur som
Frågan är bara om jag på mitt alkissätt ska speeda upp och göra det direkt eller på ett moget och avvägt sätt ta året på mig
valet är självklart
Lika självklart som att jag är alkis
Påt direk
Vänta inte gör det nu
Så då gör jag nog så
Ska ladda för att vara skuldfri 1:a April
Till top