Jag tror.....

2012 / Permalink / 0
varje dag att jag förmodligen kommer att dricka igen, fast inte idag. lite märkligt det där.
Jag har från början varit övertygad om att det där med att inte dricka över tid är något omöjligt. Det går inte att sluta, hålla upp några dagar funkar ju men sen faller jag åter
å jag har tänkt lika hela tiden......fast nu
Nu har det ju gått snart 10 år, sedan jag senast drog i mig alkohol
Inför resan till Turkiet trodde jag nog att det skulle bli jobbbigt att knata omkring i solen och se alla goa barer som serverar iskall öl
När jag väl var där så var det som vanligt, det är inte jobbigt idag, men imorgn kommer jag nog att få jobbigt........
Förunderligt hur AA program har landat i mig och jag nu lyckats använda det i livet
Det spelar ju ingen roll om jag ev ska dricka imorgon eller om jag kommer att falla åter nästa vecka, när det är idag som är den dagen som gäller.
En dag i taget och veckan i Turkiet förflöt utan några som helst jobbiga stunder.
Märkligt med härligt
Att kunna känna sig fri
Fri att kunna göra vad jag vill utan att ha Kung Alkohol flåsande i nacken.
Denna resa var den första resan jag gjort till solen på semster
Har varit ute och rest en del innan också, men då har det varit något syfte.
nu känner jag att jag kan resa var jag vill när jag vill
Frihet
Till top