Ibland.....

2012 / Permalink / 0
....undrar jag
Det finns människor som verkligen kan hantera alkohol
Kan inte för mitt liv begripa detta
HUr någon till synes helt oberört kan avstå från att dricka fast dom kan
Hur någon kna beställa in ett glas vin......och lämna en slatt kvar i glaset.....för att "det räcker"
Begriper mig överhuvud taget inte på sådana konstiga människor
Som inte passar på
Jag har aldrig någonsin lämnat någon slatt, å då har jag haft massor med möjligheter med det
Har däremot silat ur fimpar och sedan glatt dragit i mig
Tagit halvjäst vin rätt ur damanjanen
Avslagna galmla ölsalattar osv osv
Men aldrig har jag lämnat något
Det gör man ju bara inte
Det är en unken vana som fortfarande sitter i på de flesta av oss
Om ni umgås med nyktra alkoholister och tex fikar, lägg märke till att dessa ALLTID tömmer koppen
Vid middagar töms alltid läsken osv
Det är något jag och många med mig ler åt, där är vi alla stöpta i samma form
Vi ska ta mig faan inte lämna något glasen eller kopparna
Bara för att vi blivit nyktra så hänger det kvar
Har blivit uppmärksammad på det av sådana som gått före och när jag kikar runt på möten och så, så stämmer det Inte en enda kopp finns det en slatt i
Bland friska människor är det inte så, tex på jobbet, där slattas det hej vilt

Hon denna dära som jag bor med
Hon är lika konstig hon
Hon har inte druckit en droppe på över ett år....."det har inte blivit läge"
Vaddå läge?
Läge är det väl jämt?
Jag har sagt att det e ok att dricker om hon vill, men hon vill inte säger hon
"skulle väl aldrig sitta här o dricka själv"
Varför inte då?
I detta spörsmål har jag inte vett nog att kunna reda ut begreppen
Jag får göra som jag blivit tillsdagd på AA, släpp detta, acceptera det bara
Det är så det är, det kan såna fylltrattar som jag inte begripa
Så är det bara
Till top