Lite less.....

2012 / Permalink / 1
...på att bo avsides
Är trött på att vara så beroende av bil
Har haft bil i hela mitt liv
vad gött d vore att slippa
Att ta s cykeln till jobbet
Bara glida ner, åka hem å käka lunch
Men nu e d inte så
Nu åkert jag bil till jobbet, kostar massa pengar o är minst sagt obekvämt
Funderar på att göra något åt det
flytta
suck
Är trött på att flytta att inte lyckas få ner bopålarna
Skulle så gärna vilja landa i ett boende och skapa ett liv, ett socialt liv med vanliga vänner och vanliga fritidsaktiviteter
Just nu är boendet ett problem, vi bor aldeles ute i vildmarken
Måste ta bilen vad vi än ska göra
Är less på det
funderar på en vettig lösning
Lösa livet enkelt
Har ju lärt mig på AA att göra det enkelt, men det gör jag inte
JAg gör det svårt för mig
Fast såklart, har ju fått bra hjälp av våra duktiga politiker som lyckades stjälpa min firma i ett penndrag
Hade inte klantarna ställt till det hade mitt boende varit perfekt
Riktigt perfekt
Men nu är ddet inte så, utan jag får ändra på mig.......igen
#1 - - Micke:

jo...att göra det så lätt för sig som möjligt är ju att föredra...fast ibland är det ju bekvämast att låta det vara som det är.

Själv gör jag det så lätt för mig som möjligt jämt...tyvärr funkar det inte alltid...ibland måste man göra det den svåra vägen.

Ta mitt jobbsökande tidigare...sökte bara jobb som låg längst med tre av spårvagnslinjerna här i stan...hade jag fått jobb längs nån av dessa linjer ger jag mig fan på att de hade ändrat linjen...det blir inte alltid som man vill.



"Slå ner bopålarna" Jo...men livet förändras ju med tiden, där man trodde man skulle bo hela livet kan efter några år vara helt fel...själv har jag slagit i dessa pålar och trivs ypperligt...men...vad vet jag om hur det känns om några år?



Ha en fin Nationaldag.

Till top