Det är......

2012 / Permalink / 0
....konstigt det där med sug.
Häromdagen var  vi på restaurang, käkade plankstek.
En klassiker som borde dra igång ölsuget
Såg en tjoppe dra i sig några öl vid grannbordet
Men inget sug
Pratade lite om om öl
Inget sug
Det finns bara inte kvar
Vill inte påstå att jag är besviken för det, men lite sugen borde jag ju bli
Har senaste tiden noterat att suget liksom försvunnit
Tänker på alkohol ibland, men inte på det sätt att jag är sugen
Det är märkligt
Idag fungerar det som så att jag faktiskt inte vill ha
Skulle jag kunna kunna dricka skulle jag avstå ändå, har liksom inte tid
Finns inte plats för alkohol längre
Märkligt
Alkohol som var en ingrediens för alla upptänkliga tillfällen

I lördags var vi på Rockabilly party
Massa folk o riktigt bra musik
Öldimman låg tät
Men hamburgaren smakade bäst med en cola
Märkligt
Kände ölångorna ligga täl, fick till och med ölstänk över mig
Men.....inget sug...ingen längtan till att kunna
Bara ett genuint konstaterande att många kommer att må dåligt imorgon
Att jag min gimla suput skulle kunna känna något liknande trodde jag var omöjligt
Jag har under dessa snart 10 år i n ykterheten alltid "planerat" för en pension i alkoholens tecken
alltså "planerat" eller i alla fall hållt öppet att då jag går i pension då kanske jag kan dricka igen
Men så har det slagit mig att det är väl inte så klokt att tillbringa pensionen liggande i soffa, packad
Hur som
Det där med pensionens drickande hamnar på sne
Om jag inte ens vill ha nu, känner inte att jag har tid att vara full, finns liksom inte plats i livet längre, varför ska jag då fjanta runt halvpackad/dungpackad som pensionär?
Idag tänker jag mer på att ta hand om mig
försöker jogga regelbundet, försöker äta normalt
Har till och med beslutat mig för att sluta snusa
Jag har snusat i 38 år
En lång tid
Varför gör jag sånt?
För att jag idag bryr mig
Bryr mig om mig själv
Tänker på att göra saker som är bra för mig, inte skita i och det spelar ingen roll
Man lever bara en gång, en enda gång, det gäller att ha det bra under tiden, att mala i sig sprit, snus och massa onyttig mat är inget bra, det är förkastligt
Har väl mognat
Eller kanske efter tillräckligt många motgångar äntligen insett att livet faktiskt är ganska roligt och behöver inga bedövande kemiska tillägg.
Gäller att ta vara på
Fast jag som är en genuint negativ surgubbe har svårt för detta
Men jag försöker
Av hela min själ försöker jag
Ofta blir dagarna surgubbsgråa, men ibland lyckas jag och de dagarna strävar jag efter, de bra dagarna
Gäller att minnas dom och försöka igen
Att bli gammal, bitter fet och packad är faktiskt inget att sträva efter och det är idag jag lägger grunden för det.
Ja ja
Idag regnade det ia alla fall inte......



 
Till top