Vad.....

2012 / Permalink / 1
....irriterande det är med glasögon
HAr haft glasögon en tid, några år, fler år.
Börjar se sämre, fått skum syn
I mörker är det jobbigt, tröttsammare att köra bil i mörker, vilket jag gör varje dag, särskilt i regn, vilket det är varje dag
Skulle laga bilen häromdagen, låg i taskig ställning, äntligen kommit i läge för att komma åt, så inser jag att glasögonen inte är på plats, ser inget
Jaha, börja om
Då glider glasögonen ner lite, så jag ser ändå inget
Börja om
När jag till är i läge igen, ja då har jag fått olja på blillorna
Blir lite irreterad
Torkar av brillorna
börjar om
Då är ljuset fel, ser ändå inget
osv osv

Har aldrig insett vilken gåva det varit att inte behöva dessa helvetesbågar, menutan dom hade det ju såklart inte gått heller
Inser att jag nog ska vara glad att jag har brillor, trots att dom kan vara lite besvärliga
#1 - - Micke:

Har ju sen inträdet i 40-årsåldern känt ett större och större behov av att använda mina läsglasögon...förr var det endast ytterst sällan de behövdes..men idag? Jösses va liten texten blivit på burkar och annat som hör till matlagning, korsorden har också fått mindre text tycks det numera...! ;)



Önskar dig en trevlig kväll :)

Till top