Pengar.....

2012 / Permalink / 1
.....e ett gissel.
Denna månad har varit bedrövlig
Vi va ju tvugna att köpa en ny bil bara sådär och det va inget som direkt lättade upp ekonomin.
Blev riktigt panka
Har levt de sista veckorna helt utan pengar
Vilket irriterar mig
Gillar inte att vara pank.....fast det gör väl ingen såklart, men detta kom så plötsligt
Har iaf fått mig att tänka till en hel del på ekonomi, vilket inte är min starkaste sida.....inte tänka....utan ekonomi
Nu har jag gjort en budget som löper i första delen 4 månader
En stram ekononomi som bygger lite buffert
Har hamnat i trygghetsträsket, börjat tänka mer på att det nog kommer en morgondag
Har i hela mitt liv tagit dagen lite som den kommer, men nu inser jag att det nog är bra med lite tankeverksamhet och planering.
Så nu har jag knåpat ihop en budget
Får fom nu veckopeng, varken mer eller mindre, fast har tagit till lite så det ska räcka, men tror på detta
tror att detta egentligen varit nödvändigt länge, men jag har inte haft förmågan innan vi blev panka pga en oförutsedd händelse, bilen rasade
Så i backspegeln var det bra att bilen rasade, nu vara vi tvugna att faktiskt sätta oss och ta detta på allvar och nogsamt gå igenom vår ekonomi.
Vilket är bra
Så från fredag är jag en ekonomisk kille.........

Men håller vi budget, så kommer vi faktiskt inte att vara panka mer, det e ju det som e grejen
Är så in i helvete jävla utsiktslöst att vara utan stålar
Det kan tära
Kan även locka fram kung alkohol, så.........gäller att freda sig på alla möjliga sätt

Ha nu en bra dag därute i kylan, själv sitter jag inne på ett trevligt kontor och har det bra, bra mycket bättre än förr iaf....
#1 - - Micke:

Ekonomi...ja sjuttan...lite buffert är aldrig fel att ha...tryggheten...lite si o så här ibland med just buffert...svårt på a-kassa att lägga upp en sån...men jag försöker iallafall.

Är först de sista åren jag förstått vad trygghet är egentligen...utan pengar är det änna surt..!



Lycka till :)

Till top