Nu som då får.....

2012 / Permalink / 2
....jag frågan om jag inte har något sug.
Sug?
Sug dig själv......nä d e nog inte det dom menar
På hemmet i söndags kom det upp.
Men sug......såklart kommer tankarna ibland, men det är inte det det gäller
Det gäller ju att jag en gång i tiden vaknade på mitt köksgolv utslagen....för att göra det mer tydligt vaknade jag 2 gånger på samma dygn på samma köksgolv.
Det är vad spriten gör med mig
Jag har såklart tankar
Men sug
Sug efter att ligga på golvet?
Vara utslagen och slav under flaskan
Nå, till det har jag faktiskt inget sug
Till att hänga över altanräcket och spy, spypladuskor som liksom aldrig försvinner, utan bara byggs på
Har inget särskilt sug till det heller
Att vara den som inte minns dagen efter
Lockar inte heller
Att ta bilen hem efter en kväll på puben
Nå, inget som direkt lockar festnerven
Känns ypperligt att slippa dricka.....
Ja, SLIPPA dricka
För det är det det är
Att slippa dricka är otroligt skönt
Skönt att kunna välja
Irriterar mig mer och mer på att jag snusar
En exakt likadan känsla
Som att ha en röd tomteluva
Dumstrut
Lurad
Vara slav under tobaksbolagen
Är samma sak egentlige....visst konsekvenserna är inte lika uppenbara, men snus är ju inte något potens eller energihöjande direkt, det är skadligt och bryter sakta ner min kropp
Funderar på att sluta
Men vet inte om jag vågar ta risken
Risken att få sug efter alkohol
Vet inte
Men idag har jag inget sug efter alkohol
Ser människor i min närhet som "festat" dagen innan, då dom kommer till jobbet är dom rödplufsiga och sega, griniga och tvära.
Oduschade, orakade.........skulle inte gärna kyssa någon av dom
Ser allmänt glåmiga ut
Då jag ser mina likar blir jag glad att jag slipper
Slipper ha det så idag
Förr var det alltid jag
Jag stod o spydde i rabbatten utanför jobbet
Slipper det idag
slapp det i morse i alla fall......
Så sug har jag inte idag......inte efter alkohol.......
Finns annat i livet som det är mer värt att ha sug efter
#1 - - Micke:

JO..man minns ju de negativa konsekvenserna av sitt intag av div substanser en gång i tiden...ibland glömmer man av dem och minns det roliga...fast ganska snart minns man det negativa igen...det negativa tar ju överhanden, för det var ju så...går man på djupet av själva problematiken så är det ju nåt som utlöser det hela...negativt..negativt...gött att slippa skiten.



Ha en underbar dag...!

#2 - - A:

Jag önskar dig verkligen all nykterhet.

Önskar och ber till högre makter att mannen som jag håller av hittar tillbaka till nykterheten och att han gör det snart....men det ser inte så ut :o(



Önskar att alla kunde få sinnesro och bli nyktra.



För varje nykter människa finns tacksamma när och kära :o)

Till top